Karlstadbrudar!! Del 2
Hej!
Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!
Välkomna hit alla Karlstadbrudar!
Hej!
Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!
Välkomna hit alla Karlstadbrudar!
Lokalsökandet är klart fast vi har ännu inte bestämt oss. Vi har prel.bokat Träfotre, utöver Apertin och Väse hembygdsgård. (Får man göra så??) Men vi måste se ställena innan vi bestämmer oss känner vi.... Träfotre var iaf ledigt vårt datum. Har dessutom fått tag på pastorn idag som vi ville ha som vigselförättare och han kunde!!!
Jag har tyvärr inga tips på band, vi kommer förhoppningsvis ha live-band men det är våra vänner som spelar, alla är musiker så det blir enkelt bara de vill ställa upp.
Tack för tips om capiscum, har kikat på deras sida och det ser intressant ut.
Vi hade kall buffe nr 1, den var SUPER, våra gäster pratar än i dag om hur gott det var!!
Välkommen även till Flisa nummer 2
Flisa80: Det är klart att man får preliminärboka många lokaler! Tycker jag i alla fall. Så länge man avbokar de övriga så fort man vet vilken av dem man ska ha. Vi hade inte bestämt lokal förrän i slutet av februari tror jag och vi gifte oss i augusti.
Lecia: Det finns många bra band och dj. Frågan är väl lite vad ni är ute efter. Det finns ju flera professionella musiker som MaztaCombo är ett fantastiskt cover band. De spelade på min svägerskas bröllop men de är svinaktigt dyra. Man skulle kunna slänga ut en tråd på musikestetiska linjen på sunstagymnasiet om någon där vet något. Flera av tredjeårs eleverna är faktiskt fantastiskt duktiga och inte särskilt dyra. Jag har anlitat elever flera gånger genom jobbet. Annars kanske Ingesund i Arvika med äldre studenter som jobbar med musik?
Måste bara få berätta förövrigt att vi fick räkningen från vår caterare. Vi hade ju tre sorters kött, lax, potatisgratäng, veganska alternativ, fyra olika sorters sallader, bröd, ost, kex och frukt. Visserligen gjorde vi endel av det själva men ändå jag blev helt chockad när räkninen kom. 6000:- för 100 pers och det inkluderar lön för de timmar cateraren och servitrisen jobbade!! Typ världens bästa caterare och det var såååååå god mat
Jag hade räknat på 15 000:- för maten!
Mirri: grattis till räkningen får man väl säga då jag var nljd över min som minskade med 2000 jag
hehe men det var ju ingenting mot er skillnad! gött!
Lecia: vi hade ett band som heter Puls från arvika, de var jätteduktiga och tog 9000 för att spela.
kul att det kommer nya till tråden så den lever vidare!
kram på er aillihopa!
mirre: shit va billigt!! det är ju samma som att göra maten själv ju! du bara måste tipsa de andra om vilken catering det var! :)
Det var en kvinna från Torsby som nu har ansvar för restaurangen vid den relativt nya skidtunneln. Åsa Röjder heter hon. En mycket bestämd men helt fantastisk kvinna!
sorry jag stavade fel till ditt namn! felåt! det går lite fort när jag skriver :)
heolt fantastiskt iaf! kan karlstadbrudar oxå anlita henne tror du? hade ni erat bröllop där uppe?
Mirri: Tänkte precis samma sak som Vi2alltid. Du kan ju inte säga så om cateringen utan att berätta VAR ni caterade ifrån. :) Undrar också om hon verkligen åker till Karlstad och ändå kan hålla ett lågt pris.... Skön att höra att man får göra så där med prel.bokningar.
Har precis kommit hem från några timmar på stan med bästa väninnan. Har provat klänningar.... Ah..... Är det någon som har varit i Degerfors på Zari? (om det nu heter så... En 800 kvadratmeter stor bröllopsbutik om jag har fattat det rätt...)
Flisa80: jag har aldrig varit där, men de som har varit där säger att det finns mycket att titta och personalen är mycket serviceinriktade.
Jag lade in en tråd om Zaris atelje under brudklänningar och fick ungefär det motsatta svaret, att det var en dunderbesvikelse. Jag antar att jag helt enkelt får åka dit själv och bilda mig en egen uppfattning. Tack. :)