• Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 2

Hej!

Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • Flisa80

Jag har hittat en klänning idag som jag tror att jag vill ha. MEN, så surfade jag runt lite här och såg ett inlägg av en tjej som också ville ha samma klänning men som inte fått tag i den eftersom det var slut på lagret (klänningen var från 07...). Så nu undrar jag...har ni hyrt, köpt eller beställt på nätet?? Det verkar bli otroligt mycket billigare att köpa på nätet men det känns ju som ett sådant riskspel...hur har/ska ni göra?

• starlet2

Jag hade turen att hitta en klänning för 2000Kr (tidigare kostat 7000) på klädestjänst på wåxnäs, dagen innan de stängde för flytt. (De kommer att öppna i Haga senare).

Tror att det kan vara svårt att hitta någon som passar i storlek, om man inte känner någon sömmerska som kan hjälpa till... de sa i butiken att många som köpt på nätet kommer dit och vill ha hjälp, men att de har svårt att hinna med att sy sina egna kunders.

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

Boomtown: Jag har bara bra saker att säga om Linda klemner! hon är duktigt och tydligen extra duktig på rörliga och "livliga" bilder... hade henne inte själv men har mött många som är nöjda.

Jag fotade mina secretbox bilder i säffle hos en kvinna som heter Madeleine.. REKOMENDERAS!! (tror linda k tar sånna bilder med men jag ville fota hos någon man inte riskerar att stöta på på stan )

vad var det mer jag skulle skriva.... JO Zaris ateljé!! jag tycker de är suuuuper där!!! har varit där Tuuusen gånger, både för egen skull och för vänner och bekantas skull! köpte många av min mans kläder där samt beställde min vigselring av guldsmeden martin där.. tråkigt om några fått dåligt bemötande där..

• Boomtown

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-09-21 19:12:45 följande:

Hej tjejer!Boomtown: Jag har bara bra saker att säga om Linda klemner! hon är duktigt och tydligen extra duktig på rörliga och "livliga" bilder... hade henne inte själv men har mött många som är nöjda.Jag fotade mina secretbox bilder i säffle hos en kvinna som heter Madeleine.. REKOMENDERAS!! (tror linda k tar sånna bilder med men jag ville fota hos någon man inte riskerar att stöta på på stan )vad var det mer jag skulle skriva.... JO Zaris ateljé!! jag tycker de är suuuuper där!!! har varit där Tuuusen gånger, både för egen skull och för vänner och bekantas skull! köpte många av min mans kläder där samt beställde min vigselring av guldsmeden martin där.. tråkigt om några fått dåligt bemötande där..
    Jag skulle gärna vilja ha mer info om Madeleine. Har hon en hemsida? Tar hon i studio eller på andra platser? Vad kostade det? Låter bra att Linda K är bra på rörliga bilder, det vill jag ha
  • Snitte- 5/7-2008

Boomtown:
    jag betalade 1500 och då retuscherade (eller hur det nu stavas?) hon bilderna så de blev romanstiska och lite "suddiga" i kanterna...
    letade upp foldern från fotografen och där står ingen hemsida...

"manne foto ab" i säffle 0533- 145 00

och jag mailade till ronny.karlsson@mannefoto.se men skrev i rubriken att det var till Madde så svarade hon

• Boomtown

Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-09-24 13:36:53 följande:

Boomtown:jag betalade 1500 och då retuscherade (eller hur det nu stavas?) hon bilderna så de blev romanstiska och lite "suddiga" i kanterna... letade upp foldern från fotografen och där står ingen hemsida..."manne foto ab" i säffle 0533- 145 00och jag mailade till ronny.karlsson@mannefoto.se men skrev i rubriken att det var till Madde så svarade hon
    Det måste ha varit Madde vi hade när vi tog familjebilder och när morsan gifte om sig. Hon är liten, smal och mörk va? Hur många bilder fick man för det priset? Var det ett album med? Fick man byta om flera gånger? Jag väljer mellan henne och Linda Klemner till mina bröllopsfoton och secret box.
  • Snitte- 5/7-2008

Jag fick ett album med tolv bilder i. nja... hon var kort men blond... och inte smal direkt... men däremot fanns det en ung tjej till där också som var med och hjälpte till lite... vet inte vad hon hette dock...
    Jag hade bara ett ombyte men man kunde säkert få byta om fler gånger... massa olika positioner och så..

• Flisa80

Jag har ÅNGEST över detta med fotograf!!!!! VEM ska jag välja och VARFÖR måste det vara så förtvivlans dyrt....?! Man vill ju ändå inte ha ofokuserade och oprofessionella bilder från sitt bröllop, men ändå... Vem har ni bokat?

• Mirri

Flisa80: Visst änns det viktigt att få bra bilder från sitt bröllop men om man får ångest och det är för dyrt kanske det finns alternativ? Vi valde att inte köpa in ett dyrt proffs. Vi har två hyfsade hobbyfotografer i familjen som tog våra bilder. Vi höll på i ca 40 min och de klickade på som tokar. Den ena på digital och den andra på film. Så hade vi en kompis som spontant hakade på och fotade också. Tillsammans tog de nästan 400 bilder som vi fick välja mellan. Endel var riktigt dåliga men andra var fantastiska och vi fick alla typer av bilder som vi ville ha. Vi blev hur nöjda som helst.

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2