• Nightingale

Karlstadbrudar!! Del 2

Hej!

Hoppas ni hittar hit!! När vi nu var så klantiga att vi inte tänkte på att starta en ny tråd innan den gamla stängdes!

Välkomna hit alla Karlstadbrudar!

• Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2
  • Nightingale

Hej Flisa, de flesta här inne har hunnit bli gifta nu! Kul att det kommer någon mer ogift!

Jo 11 månader innan är på gränsen, det märkte jag oxå!!

• Mirri

Hej Flisa och välkommen! Vad är det för lokal du är ute efter då så kanske vi kan hjälpa dig? Hur många blir ni ungefär och vilken typ av lokal tänker ni? Egen mat, dryck, caterat?

• Flisa80

TACK!

Ja vi bjuder in ca 100, varav ca 15 är barn som skulle kunna sitta vid ett barnbord. Vi vill egentligen helst fixa mycket själva med mat och sånt, även om vi ska ha catering, så helst inte en lokal där man måste använda deras utbud... Vi har bokat in en "sittning" på Apertin som ju skulle vara tjusigt, men å andra sidan kan vi tycka att det kan bli lite dyrt och inte riktigt vår grej. Jag vill gärna kunna pyssla med dekorationer och sånt själv, och inte bara komma dit och nån annan har gjort jobbet.

Sundsta herrgård är uppbokad....så just nu har vi prel.bokat Väse hembygdsgård som vi faktiskt tycker ser trevlig ut. (www.vasehembygdsforening.se/ Här finns interiörsbilder...) Men det lät inte som om man faktiskt får plats med 100 i den salen...så det är lite osäkert.

Har sett andra skriva om Bar Bayard men har aldrig hört talas om det och hittar ingen info alls på nätet eller eniro...

Något annat förslag? Eller någon som vet nåt om Väse hembygdsgår? Den föll oss nämligen i smaken...

• flisa83

Hej på er!

Här kommer en till blivande brud! Har idag gjort klart kyrka och lokal! otroligt skönt! :)
    för vår del blir det grava kyrka och träfotere.

flisa80, träfotere tar 100 pers! Hade nummer till Bar Bayard, men jag glömde nog det på jobbet. Dom är lite kniviga att hitta som sagt. Det är Equality Line som hyr ut lokalen om jag förstått rätt!

• Flisa80

En till Flisa!! Som dessutom gifter sig i samma kyrka som vi ska göra!! Vi kanske känner varandra...??!! :) Vi har funderat på Träfotre men det var EVIGHETER sedan jag var där och minns inte alls hur det ser ut. Har du bilder och mer info???

• flisa83

hahaha va spännande! :)

att dömma av namnet skiljer det tre år på oss va? :) hahaha
    samma kyrka dessutom? Vilket datum blir det för er?
    Vi gifter oss den 29 augusti

har dessväre dåligt med bilder på träfotere. vet dock att dom tar in ca 100 pers i den stora lokalen. men om man vill får man även tillgång till den lilla. tex att förvara saker i mm.
    du kan få sidan jag hittade:

grava.biz/

pratade med Anita som har hand om bokningen! Jätte trevlig!

• Flisa80

Vi gifter oss den 6 juni...vi vill hinna iväg ett par veckor till Indonesien efteråt så vi måste gifta oss tidigt, trots att vädret kanske kan vara lite osäkert i juni.

Har ni varit dit och kollat nyligen? Hur ser det ut inuti? Har inga minnen alls.

• flisa83

Härligt med Indonesien!
    och i slutet på maj samt början av juni kan ju faktiskt vara ganska skapligt!

Har inte varit där på ett tag faktiskt. Det är jag som får dra det stora lasset när det gäller planering, då min sambo pendlar mån-tor från oslo. Så jag kände att det vore skönt att få det gjort!
    Var på träfotre i våras på 30 årskalas. det är ju en väldigt mysig omgivning! invändigt är det väl "furu-tema", vilket jag i vanliga fall är allergisk mot! :) men jag tänke försöka fixa till det lite med lite dukar och en massa ljusa färger!

• Flisa80

Men jag ska ju inte gifta mig den 6e...jag har ju skrivit fel. 13 juni ska det vara....

Ja, furu är ju det värsta som finns men jag tror nog jag kan överleva det jag med. Vi tycker iaf inte att det är värt 90 000:- för att vara på någon stilig herrgård. Apertin skulle bli dyrt nog...

• flisa83

Nej vi känner samma här! det viktigaste är vilka som kommer och att att lokalen i sig ligger bra till! sen får man försöka trolla lite med det man har! :) tyckte det var helt ok priser på träfotre. så nu är det bara att komma på lite snygga färger

vad funderar du på för lokaler annars? vårt första val var pro. men det var ju helt kört märkte jag när vi ringde! :)

Svar på tråden Karlstadbrudar!! Del 2