• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • sarahkka76
    micof skrev 2009-01-29 10:27:29 följande:
    Sarahkka76 !!Ikea lakan, svart spets som täcker hela, inte som löpare. Servetter från samma ställe som oss...Med snabb huvudräkning (ok, mobilen) så är ni 50 per.10 lakan ?? 150 kr20 meter spets ?? ragga billigt (åhlens??) 300 kr (för att räkna i överkant)50 servetter á 2 kr, 100 kr550 kr för det kittet..... Billigare än linnet i lokalen ju Vår lokal har inget linne alls att erbjuda. Inte ens mot betalning.....
    Det låter bra men är lite osäker på vad spets är i det här fallet. Är det tyget å är lite perforerad?
    En sak jag funderade på var ifall det inte blir för svart med tanke på att våra kläder kommer att gå i svart. Tror du att det finns spets i mörklila?
  • micof

Ok, inte rätt ställe, men billigt ändå.......

www.scandiprofit.se/Shop/Index.php
    Ringde till dom... en låda på 50 st aubergine, dunilin går på 202 kr och tryck tillkommer med 1,50 kr/ servett....

Cirkus 3,50/ servett då ju.....

Meeeen... jag vill ha mörklila....

Hittar INTE den sidan jag har i min andra dator... men jag blörjar undra om d priset stämmer ??

• sarahkka76

Jag kan inte förstå varför mörklila är en så svår färg att hitta!

Ja, servetter är inte lätt att hitta för ett bra pris.

• Aquilia

Tack för hjälpen, gick in på sidan du länkade till. Hittade tyvärr inga servetter i "vår" färg lila. Jag väntar gärna på länken i din jobbdator, har än så länge ingen brådska

• sarahkka76

Undrar om vilken nyans på lila det är... de hade bara i lunchstorlek inte för middag eller kaffe.

• Miss Moneypenny

Är det någon som ska ha nån slags konfetti eller bordsdekorationer i lila? Eller blir det servetter och blommor? Jag är verkligen kass på dukning och sånt och vet inte alls hur vi ska ha det. Vet bara vilka färger.

Tack för alla servett-tips! Har sparat länkarna!

• Troll1

sarahkka76 skrev 2009-01-29 10:24:15 följande:
    Troll: tack för varningen! Man vill verkligen inte att de ska färga av sig. När köpte du dem? Vilket märke var det från Ikea?det lät jätte fint. Önskar också att jag hade utrymme att lägga fram ett dekorationsfat.

Jag köpte dem i höstas. De är enfärgade (lila) och inte så dyra. Vet ej vad de hette tyvärr. Det finns nog inte så många varianter på märken av enfärgade skulle jag tro.

Tur att vi testade dem före bröllopet, annars hade jag blivit galen.

• sarahkka76

Miss Moneypenny skrev 2009-01-29 15:42:22 följande:

Är det någon som ska ha nån slags konfetti eller bordsdekorationer i lila? Eller blir det servetter och blommor? Jag är verkligen kass på dukning och sånt och vet inte alls hur vi ska ha det. Vet bara vilka färger.Tack för alla servett-tips! Har sparat länkarna!
    Kan inget annat än att hålla med. Jag är också superkass på dukningen och vet inte alls hur vi ska göra bara vilka färger. Tycker att det är jätte svårt att hitta det man letar efter.
  • sarahkka76
    Troll1 skrev 2009-01-29 17:38:06 följande:
      Jag köpte dem i höstas. De är enfärgade (lila) och inte så dyra. Vet ej vad de hette tyvärr. Det finns nog inte så många varianter på märken av enfärgade skulle jag tro.Tur att vi testade dem före bröllopet, annars hade jag blivit galen.
    Man kanske ska testa dem innan då ifall det skulle vara samma. Tur att ni gjorde det!
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd