• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • Pingst09

Jaja, servetterna löser sig nog. Jag anser ändå inte att det är det viktigaste på dukningen, hamnar ju ändå bara i knät och ska kladdas ner. Men visst vore det kul om man fick tag i dessa...

sarahkka76 skrev 2009-01-27 13:55:20 följande:
    pingst: typiskt!
  • altervattnet

någon som har några snygga buketter i lila att visa så man får lite tips och ideer ?

• Troll1

altervattnet skrev 2009-01-27 19:59:21 följande:
    någon som har några snygga buketter i lila att visa så man får lite tips och ideer ?

Du kan kika in i mitt galleri om du vill.
    Vi hade cremefärgade rosor, lite hortensia och cold water ros. Bl.a...

• altervattnet

Troll1 Jättefina, men jag skulle vilja ha med lila i mina :)

• Troll1

altervattnet skrev 2009-01-27 20:07:18 följande:

De ÄR ju lila. Cold water alltså...

• Troll1

Fast de kanske är för mkt ljunglila? Det är svårt att se på bilderna tror jag.
    Det finns massor av toner på lila har jag märkt.

• W2B Blom

Jag har funderat (kanske onödigt) men lokalen vi ska ha festen har blåa stolar. (Blått anser bringa lycka så vi tänker inte ha stolsöverdrag) Men så fick jag en idé att man skulle kunna köpa lilaband och silver/gråttband och på varannan stol kan man knyta lilaband där en kvinna ska sitta & ett silverband där en man ska sitta. Sedan på våra stolar kan man ha knyta båda banden där jag t ex. har lilaband överst & silverband under och på min m2bs stol tvärtom. Var det en bra idé? Vet någon vad ett band kostar på ett ungefär?

Sedan på bordet tänkte vi använda en pepparkaksform och lägga silverstenar i & blockljus med vårt monogram på, sedan tar man bort pepparkaksformen och så ligger dekorationstenarna som ett hjärta! Enkelt och effektfullt! Har även köpt flytljus som vi kommer ha i en skål med vatten och rosor i. Snyggt, enkelt och romantiskt!

♥ Bästa skönhetsmedel är lycka! ♥
  • Miss Moneypenny

Ja, har också en bild på en bukett i mitt galleri med olika lila nyanser. Och lite vitt också. Funderar på att ha nåt liknande.

altervattnet skrev 2009-01-27 20:07:18 följande:
  • Troll1

Ett tips: Passionsblomman här på BT är jättebra på blommor och har många fina bilder i sitt galleri också.

Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd