• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • altervattnet

Har redan kollat på passionsblommans bilder men hittade ingen jag föll för..

Miss Moneypenny- Den var jättefin! :)

• sarahkka76

Att köpa dukar och servetter eller att köpa tyg för att göra dem kostar mycket mer än att ta det som lokalen erbjuder. Så vi funderar på att ta de vita bordsduken och de vita servetterna och ha bordsdekorationerna i mörklila, silver och svart i stället. Man vill inte ruinera sig bara för att man ska duka på ett speciellt sätt.

• micof

sarahkka76

Vårt ställe erbjuder inte dukar och servetter...
    Men vi ska ha vit duk och svart spets som löpare. Vita lakan på Ikea (15 kr st) och en rulle spets (blir 63 meter löpare) för 150 kr. Ganska billigt ändå
    Servetter har jag hittat med tryck, i dunilin för 2 kr stycket...
    Låter billigt, är det det ???

• sarahkka76

Ja, vår lokal har också fint linne i vitt men min sambo vill inte veta alls av den färgen. Problemet lite är att bredden på borden är bara 60cm vilket gör att det inte kommer att finnas så mycket plats för mkt bordsdekorationer. Så då måste vi få de färgerna att komma in i själva dukningen.
    Lakan för 15 kr är billigt, önskar att det fanns i purpur för det priset. I min färg kostar de 149kr.
    På Ikea hittade jag pappersservetter i rätt färg, det får bli utan tryck helt enkelt. Vet inte om det går att trycka själv.
    Ja, löpare för 150kr är billigt. Vad tar de för linnet där ni ska vara? Hos oss är det 30kr/person vilket för oss kommer det att bli 1500:- Därav att vi tänkte försöka hitta ett sätt att få det billigare.

• Troll1

Vill bara varna för de lila servetterna på IKEA. De färgade av sig massor!
    Jag orkade inte klaga hos dem, men inte kul om man har bröllopsfest.

Vi hade IKEAS bröllopsservetter på festen och de var både snygga och bra kvalité på.

Köpte lila stora fat på INDISKA och strödde lila och genomskinliga stenar/grus på och ställde blockljus i olika färger på faten. Sedan hade vi en liten lila ljuskopp från IKEA som vi satte en Dahlia i. Det blev väldigt fint.
    Vi strödde även lite små lila stenar runt om fatet.

• Aquilia

Micof:
    var har du hittat servetterna med tryck i dunilin?

• sarahkka76

Troll: tack för varningen! Man vill verkligen inte att de ska färga av sig. När köpte du dem? Vilket märke var det från Ikea?
    det lät jätte fint. Önskar också att jag hade utrymme att lägga fram ett dekorationsfat.

• micof

Sarahkka76 !!

Ikea lakan, svart spets som täcker hela, inte som löpare. Servetter från samma ställe som oss...
    Med snabb huvudräkning (ok, mobilen) så är ni 50 per.
    10 lakan ?? 150 kr
    20 meter spets ?? ragga billigt (åhlens??) 300 kr (för att räkna i överkant)
    50 servetter á 2 kr, 100 kr

550 kr för det kittet..... Billigare än linnet i lokalen ju

Vår lokal har inget linne alls att erbjuda. Inte ens mot betalning.....

• micof

Aquilia

Ska se om jag hittar sidan på denna datorn. Har länken på min "jobbe dator". Hemma nu, VAB

*surfar ut på det vida nätet och letar"

Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd