• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • sarahkka76

pingst: haha nä jag har inte beklagat mig, just pga det du säger, då tänker ingen på det.

Kul med provdukning!! Jag måste hitta dukarna först

• violla

Hej hej. Ansluter mig till eran skara.
    Kommer ha lila och guld färger i massor.
    Lila tärnor, lila blommor, gulddukar, lila ljushållare.
    Lila och guld inbjudningskort..
    Måste nog även jag ta och börja fundera på vilka blommor jag vill ha i buketten...

• sarahkka76

Välkommen violla

Det lät som ett fint färgtema När ska ni gifta er?

• violla

25 Juli blir det av..
    Känns som det är hur mycket som helst som ska fixas innan dess.. Tur att det är roligt med alla förberedelser..

• sarahkka76

Då är det inte så mkt kvar Ja, det är tur att det är kul annars hade varit påfrestande

• burnisen

hej hopp en till med lila som tema :)

Lavender lila rättare sagt!

Såg ju detta inlägget nedan, och blev sååå nyfiken, vad hette blomman som var lavender lila?????

Pingst09 skrev 2009-01-29 18:11:20 följande:
    Åh, vad synd att de från IKEA färgar av sig=( Då blir det till att beställa...Har idag kikat på ännu fler lila blommor och börjat komponera ihop dem:Ljuslila ros: Lilac fraganceLila freesiaMörklila alstromeriaLila LisianthumOch en till lavendellila blomma som jag inte kommer på namnet på. Stacis eller nåt sånt, finns i både blått och lila...
  • Pingst09

Har kollat upp namnet på blomman och den heter Limonium på latin, annars kalas den för Statis. www.eps4.comlink.ne.jp/~andersen/image/dry/limonium-b.jpg

burnisen skrev 2009-02-12 18:36:33 följande:
    hej hopp en till med lila som tema :)Lavender lila rättare sagt!Såg ju detta inlägget nedan, och blev sååå nyfiken, vad hette blomman som var lavender lila?????
  • agnes72

Hej!
    Ni som ska ha lila rosor: någon som hittat nån fler än ocean song? Jag har även sett en rosa-lila som heter blue curiosa, som är lite lik cold water, men lite mer lila tror jag. Finns det fler?

• burnisen

Ohhh tack :) va jätte fin!

Pingst09 skrev 2009-02-13 10:00:42 följande:
    Har kollat upp namnet på blomman och den heter Limonium på latin, annars kalas den för Statis. www.eps4.comlink.ne.jp/~andersen/image/dry/li...
  • Pingst09

Finns en som heter Lilac fragance men den är nästan lika som Ocean song. Jag skulle vilja ha en mörkare lila ros men det verkar inte finnas....

agnes72 skrev 2009-02-13 10:17:19 följande:
    Hej!Ni som ska ha lila rosor: någon som hittat nån fler än ocean song? Jag har även sett en rosa-lila som heter blue curiosa, som är lite lik cold water, men lite mer lila tror jag. Finns det fler?
Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd