• Taha

Vi med lila som färgtema Ny Tråd

Hej!

Såg att det tidigare fans en hel tråd för oss med lila som färgtema. Öppnar en ny eftersom den förra är stängt nu.

• Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd
  • Miss Moneypenny

Ja, vad är det för nåt? Låter fint!

• Susanna och Fredrik

Miss Moneypenny skrev 2009-01-30 13:22:45 följande:

Ja, vad är det för nåt? Låter fint!
    Menar du hjärtriset? Ge mig din mailadress så får du en bild...först till kvarn sen då "kärlekensskull" också tittar på det =)
  • micof

Sarahkka76
    Jag har hittat lila tyg på IKEA. Det heter att färgen är purpur men är mörklila om man tittar på det på hemsidan.
    Finns ett annat tyg som oxå är purpur och det är inte i närheten av samma färg.
    150 brett är det så du får ju ut 2 dukar på bredden. 39 kr metern.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00104074
    Hoppas längen funkar !! Klicka dig fram till purpur i dropp listen.
    Funkar det inte så heter tyget Karna och finns på metervaror !!

• micof

Nä, inte byta tema !! Snyggare finns ju inte
    Hojta till här när det blir jobbigt så hjälps vi åt !!

sarahkka76 skrev 2009-01-29 20:08:54 följande:
    Hahaha jag vet vad du menar. Jag hittade till slut lila tyg och svart tull som man kan ha över, såg ett exempel på det och det var väldigt snyggt.Vi får se om det är möjligt. Annars funderar jag på att byta tema för jag blir tokig snart.
  • sarahkka76

micof: tack för länken Det är inte den nyansen jag är ute efter tyvärr utan den som är mer åt det blåa hållet mer än åt det röda. Ska se om jag kan hitta en bild på det.

Nä, jag fick samma råd av morsan, byt inte tema, vi har tid på oss, det fixar sig! Tack för uppmuntran

• sarahkka76

Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna.

Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur.

Hur går det för er?

• Troll1

sarahkka76 skrev 2009-02-02 14:15:34 följande:
    Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna. Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur. Hur går det för er?

Visst är faten fina! Man kan ju ha dem till allt möjligt även efter bröllopet.

• Pingst09

Vad kostade hemtex-servetterna?

sarahkka76 skrev 2009-02-02 14:15:34 följande:
    Idag har jag köpt på indiska 4st stora fat, 2 i silver och 2 i lila. Tänkte att man antingen kan servera brudskålen på dem, eller jordgubbarna och chokladen, alternativt ha de på tårtbordet och lägga på godispåsar till gästerna. Vi har bestämt oss för hemtex textilservetterna i purpur. Hur går det för er?
  • sarahkka76

troll: ja, det är de och som du säger så kan man ha dem efteråt

pingst: de kostade 9kr st men nu är de slut. För några dagar sen fanns det 50kvar och nu när jag skulle ha 50 så får jag meddelandet att det bara finns 48 kvar. Så jag beställde de samt två svarta för 29kr st. Jag måste ha handlat alla för nu när man går in på hemsidan kan man inte se bilden längre.
    Däremot har de bordsdukarna kvar för 99kr st 150 i bredd. Sen kan man komplettera med andra servetter.

• VIP En som vet

Eftersom jag jobbar på ett företag som enbart jobbar med att dekorera på företag känner jag att jag borde lägga in några tipps...

Ställ dig frågan.

Hur ser lokalen, bordet, platsen ut som du vill ändra ?

Är det en kaskad av färger ex på väggar, (mönstrade tapeter osv) mattor, lampor tavlor osv kan det vara bättre att tänka...

Göm så mycket av det du inte vill se...dvs bär bort, göm, täck eller häng över det med tyger....

Hur ser det ut ?

VIP

Svar på tråden Vi med lila som färgtema Ny Tråd