• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

E11a, jag kan inte heller se dina bilder. Du måste nog gå in i inställningarna och ange att ditt galleri ska vara synligt för oss andra också.

• Lapinette

gosnosen - blir så avis! Vad härligt med Sydafrika och grattis till ett bord på Le Quartier Francais. Ni blir de första jag "känner" som har lyckats få ett bord där. Smart att boka här hemifrån, vi ringde och bokade bord när vi var på plats och då var det försent.

Här bodde vi när vi var i Franschoek: www.maisonchablis.co.za fast där kanske ni redan har provat att boka?

Vet inte om du sa det men när åker ni?

Har ni boken Provsmakning i Sydafrika av Håkan Nilsson. Ett tips jag själv fick av Piggelin (har jag för mig). Kan varmt rekommendera den om ni inte redan har den.
    www.vinklubben.se/vinbocker/vinbok.asp

• Lapinette

Telis - hur går det med USA-planerna. Hur länge tänkte ni stanna och vad vill ni se?

• Telemarkgrrl

Lappis, planen är att vara borta 24-26 dagar.

Vi hade tänkt oss den här rutten:
    Las Vegas (maken vill spela poker och jag ligga vid poolen och läsa böcker )
    San Diego (Zoo, Sea world, hangarfartyget i hamnen, kanske besök i Tijuana?)
    Hearst castle
    highway 1, stanna fyra-fem dagar på något fint ställe (vet inte var än men funderar på Big Sur, Monterey, Cambria)
    San Francisco
    Yosemite (och Bodie)
    och så tillbaka till Las Vegas, två dagar innan vi åker hem.

• fru AM

Telis: kom i håg att ni måste bo på mitt ex:s B&B i Santa Barbara!

• Lapinette

Då har ni kommit ganska så långt i planerna för mig är denna resa ett enda gytter, för mycket jag vill se!

• Lapinette

e11a - hur går det med Namibiaplanerna? Kommer ni att boka genom någon resebyrå eller lägga upp rutt själva?

Kan inte heller se dina Islandsbilder.

• fru AM

Jag har väldigt få - så jag minns dem så väl ...

• Telemarkgrrl

AM, Santa Barbara står inte riktigt med på listan, men jag ska se vad jag kan göra. har du lagt ut länken här?

Lappis, vad finns med på din vill-göra-i-Kalifornien-lista?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut