• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Jag vill hinna med alla nationalparkerna så som Yosemite, Death Valley, Grand Canyon samtidigt som Highway 1 är självklart och San Fransisco. Sedan gärna lite besöka ibland vinhusen och ett stop i Los Angeles och Las Vegas. Samtidigt som jag inte vill ligga och vrålköra långt varje dag.

• Lapinette

Till saken hör att jag hade tänkt att vi skulle vara bort typ 16 dagar.

• Telemarkgrrl

Oj, det är nog inte lätt att klämma in allt det där. Om man inte har en väldigt lång semester förstås.

Grand canyon hade jag också gärna velat se men det är en fem-sex timmars bilresa enkel väg från Las Vegas och åt alldeles fel håll (öster eller sydöst tror jag?!) så det är struket från listan.

• Lapinette

Man hinner men då blir det en massa tid i bil och jag vet inte men om det känns som semester även om vi gillar att åka och se mycket på våra semestrar.

• Lapinette

Man får kanske göra en komprimerad resa och stryka vissa delar? Samtidigt är jag ju sugen på Namibia och igår tog ju du upp idén om NY + Island!

• fru AM
    Telemarkgrrl skrev 2009-01-13 13:15:29 följande:
    AM, Santa Barbara står inte riktigt med på listan, men jag ska se vad jag kan göra. har du lagt ut länken här?Lappis, vad finns med på din vill-göra-i-Kalifornien-lista?
    jag vet inte om jag la länken här eller i andra tråden: www.orchidinnatsb.com/
    Tror dock inte att du ska hälsa från mig ... framförallt inte om det är frun som tar emot.
  • Telemarkgrrl

Jo, det är klart att det går men det blir en himla massa bilåkande och väldigt lite tid på varje ställe.

• Telemarkgrrl

Tack för länken, AM, det där stället minns jag att jag har sett. Men det var liiiiite dyrare än vad vi tänkt oss.

• fru AM

Vet du - jag har inte ens tänkt på att kolla priserna ...! Han är och kommer alltid vara en liten lyxpudel den mannen.

• Telemarkgrrl

Det billigaste alternativet låg på 220 dollar per natt, det är väl 1800 SEK tror jag. Så mycket kan vi nog inte lägga på boendet, utom ett par lyxnätter i Las Vegas.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut