• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Tinga - har tyvärr inga bra hotelltips till Helsingfors då de gånger jag varit där har bott i företagets lägenhet (moderbolaget är finskt) men du verkar ha fått bra tips av Rosen och Ab fab.

Själv har jag inte kunnat släppa reseplanerna för 2009 utan ägnat mycket tid åt (tyvärr) att surfa runt på diverse resmål. Pratade med maken igår och tillslut enades vi om 3 alterntiv (jag fick välja).
    1.) Namibia
    2.) Kalifornien
    3.) Tour de France (som inte har med cykelloppet att göra utan en stor rundresa utmed Atlantkusten upp till svärmor)

Ska nu visa resplan, antalet körda km och budget för maken och sen tar vi ett beslut. Han sa att det var lika bra att göra det så jag kan koncentrera mig på annat .

• Originalrosen

Tour de France kan ju inkludera något stop i t ex Alpe d'Huez under touren - om de nu cyklar där i år?

www.letour.fr

• Lapinette

Tänkte inte ta östra Frankrike alls då vi (läs främst JAG) redan har varit där en hel del. Utan ev. sätter vi bilen på tåget i Hamburg och vaknar upp i Narbonne. Sen kör vi över till Atlantkusten och tar den vägen upp över Loire och Champagne bort till nordöstra hörnan där svärmor bor.

• Originalrosen

Paris och målgången den 26 juli då? Det är häftigt!

• Originalrosen

Äsch, jag får lägga av - det är bara för att jag är sugen själv på det och vet hur glad maken skulle bli. Sorry!

• Lapinette

No problems! Dessutom så åker vi i sådan fall i mitten av augusti för att passa in svärmors 60-års kalas som troligen blir av den 22 augusti.

• Originalrosen

Ah, naturligtvis! *tar mig för pannan*

Jag visste ju det!

• Lapinette

Men frågan är, blir det Tour de France för er del i sommar? ... eller Grekland ... eller både och?

• Telemarkgrrl

Lappis, vad roligt att din make har lyft lite på reserestriktionerna. Det är ju roligare om man kan planera utan att vara hänvisad till "bara" Europa. Sen betyder ju inte det att en resa utanför Europa per automatik är så himla mycket bättre, Frankrikeresan låter kanon! Både atlantkusten och Loiredalen är ju fantastiska.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut