• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Vad härligt det är att gå in här och läsa alla restips!

• Stardusty

I agree!

Lapinette skrev 2009-01-14 09:20:08 följande:
    Vad härligt det är att gå in här och läsa alla restips!
  • gosnosen

Telis - om ni kan planera så att ni är i Las Vegas i mitten av veckan kommer ni undan med betydligt lägre priser på boendet jämfört med om ni är där på helgen. Vi kom till LV på tisdagen och stannade i två nätter. Fick då betala 169 USD (+ skatt) för ett rum på Bellagio. Vi trivdes så himla bra så vi funderade på att stanna ytterligare en natt (mellan torsdag och fredag). Då hade priset på samma rum gått upp till 299 USD. Generellt så gick priserna på allt boende upp på helgen, men detta var verkligen extremt.

Lappis - har inte kollat Maison Chablis ännu. Ska kolla med dem. Men jag har kollat på Tripadvisor och då hamnar de först på 19 plats... Har det i åtanke iallafall. Tack! Det ska bli jätteroligt att äta på Le Quartier Franscais då det verkar så himla bra. Och just det att vart jag än har läst så skriver alla att man ska boka i tid. Så då gjorde vi det direkt. Vi missade att boka bord i somras på en restaurang uppe i Napa Valley (har glömt namnet just nu) för att vi var ute för sent, två veckor innan vi skulle åka. Så vi ville inte göra om samma "misstag"nu. Vi åker den 15 februari. Ska bli så himla roligt. Tänkte försöka se om man kan rida på häst mellan vingårdarna också. Lät så himla mysigt tycker jag.

• Lapinette

gosnosen - hade några andra på hotellet som red mellan vingårdarna. Dessvärre hade vi regn de dagar vi var där men jag tror de red iallafall.

Tänka sig att jag bokade Maison Chablis utan att titta på Tripadvisor (som jag normalt ALLTID gör).

Förresten, satt igår och läste igenom Kaliforniatips som jag sparat ned i en Wordfil och där låg en hel sida med tips från dig och bl a tipset du skrev ovan om Bellagio. Ska sätta mig i helgen och spara ned allt som skrivits här de senaste dagarna och öppna en mapp för Island.

• Lapinette

E11a - vet inte vad du har fått för priser för jeep i Namibia men de priser jag har sett så verkar det vara väldigt dyrt med hyrbil. Stämmer det?

• E11a

Lapinette - Jag ska be om en breakdown av paketet från resebyrån. Har inte fått det ännu då vi inte kommit fram till en optimal itinerary (jag ska nog kunna driva dessa människor till vansinne ). Är lite nätter på några lodger med också så jag vet inte vad själva bilhyran är. Men jag vill veta. Tror dock att dom är ganska dyra (man får med sat phone och massa extra grejor som dom säkert tar rejält betalt för).

• Telemarkgrrl

Tack för tipset, gosnosen! Vi har faktiskt planerat det så att vi ska komma till Las Vegas mitt i veckan just för att ha råd att bo på Bellagio.

E11a, vilka fina bilder från Island!

• Amelle

Hej alla beresta!

Jag har precis fått veta att jag kommer åka till Chicago om en månad. Fem nätter blir det.

Någon som varit där och kan ge lite tips?

• Ab fab

Tyvärr är inte Chicago min specialitet

• Amelle

Ab fab - tyvärr är det inte heller min Vet inget om stan förutom Cityakuten, Obama och Oprah. Typ...ja just det, att det ska blåsa och vara kallt som tusan på vintern.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut