• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

I know! Maken gav mig därför 3 alternativ för han visste om han sa han bara 2 så skulle det bli Kalifornien och Namibia. Faktum är att hans direktiv om inom Europa inte har hindrat mig från att lägga ned förslag om Brasilien, Mauritius och Maldiverna .

Vi hade faktiskt en riktigt bra diskussion där vi pratade igenom vilken slags semester vi vill ha, hur vår ekonomi ser ut, hur man "egentligen" ska tänka vid dåliga tider (inte för att det har drabbat oss ... än så länge) samt vilka våra bästa semestrar har varit. Kom då fram att vi gillar mest när vi får besöka många olika ställen, gärna god dryck, mat och vackert väder.

• fru AM

Lappis: behöver du hotelltips i Normandie?

• Lapinette

Om det blir Tour de France så passerar vi inte Normandie utan tar Loire och Champagne över till Lorraine.

• Lapinette

Fast någon annan här inne kanske behöver hotell i Normandie ... om inte annat så gillar jag att titta på mysiga hotell . Så släng hit den ändå!

• fru AM

Detta hotell i Normandie: Supermysigt, god mat ... allt var bra. De gillade till och med dottern som var 10 månader vid besöket. www.ranconniere.fr/default.asp&file=70
    Vi bodde i en Junior suite.

• Lapinette

Slänger in en fråga till Adamia gällande Mallorca. Har en kollega som vill till Mallis asap dvs inte under turistsäsong. Hon ska åka med dotter på 3 år + man (som hatar charter och absolut inte vill till Mallorca). Vad kan du rekommendera dem? De vill bara komma iväg och få lite ljus på sig.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag har inte bott här själv men blivit tipsad om det här hotellet i Epernay av en kollega till min man:

www.closraymi-hotel.com/

Ska tydligen vara jättefint, ha kanongod mat, fantastisk frukost och ligga bra till för champagnehusen.

• Lapinette

Har sparat ned hotellet i Epernay samt skickat vidare infon om Mallorca.

• Tinga

Tack för tipsen om boende i Helsingfors! Kollade in Klaus K och det såg jättefint ut, men priset avskräckte - ?640.- för tre nätter tyckte vi var i dyraste laget. Torni var tyvärr fullbokat (hur kan det vara det 5 månader i förväg? ), men jag hittade ett SAS Radisson som verkade helt OK, så det får det bli. Har ni andra tips om Helsingfors tar jag gärna emot dem. En båttur ut till Sveaborg är väl i princip det enda jag har planerat in än så länge.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut