• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Haha, Herr Originalrosen - jag tror bestämt att du är en smygläsare, eftersom du poppade upp strax efter att jag frågade efter dig
    Ni är för sköna, både herr & fru Rosen

Hmmm, teknik - javars, om allt funkar & jag själv slipper rigga trådlöst nätverk, då är jag glad att det finns! Är såååå tacksam för att mannen är den som ser till att det funkar. Angående mobiler, så törs jag knappt tala om hur gammal min nuvarande mobil är - typ 4½ år... Men eftersom jag precis som Lappis mest ringer & sms:ar, använder lite alarm & påminnelser - då räcker det för mig När vi var i SA använde vi mannens mbil för att surfa & insåg först x antal månader att det inte precis var gratis - det var en dyyyyr läxa & tfnräkning
    En ev kalenderfunktion går inte att koppla upp mot jobbets Outlook pga brandväggar, så då försvinner ju direkt en massa potentiell nytta man annars skulle kunnat ha av en modernare mobil...

Hmmm, Chateau Musar - jag läser & lär! Köpte förresten ett par flaskor Vila Santa igår, efter tipset här nyligen! Har dock inte hunnit smaka ännu!

Petra - dit skulle jag också vilja åka en vacker dag!

Läste förresten häromdagen att årets upplaga av Årets Kock ska gå av stapeln här i Götet - omväxling förnöjer?!

Var på middag hos några vänner igår där ena halvan av paret kommer från Mexico. Såååå god mat de hade fixat & såååå långt ifrån Santa Marias Texmex...! Fick supergoda Margarithas när vi kom & senare testade vi några olika tequilas med olika lång lagring. Kul att få sig en liten lektion i det!

Nu kommer strax några kompisar över på fika - jag får fortsätta ikväll!

• anne på grönkulla

Har en hyggligt ny Ericsson-mobil (modell lanserad i höstas) men använder själv mest den för ringa, skicka sms o ställa väckarklocka, jo miniräknare också (växelkurser är bra att ha koll på). Kameran kunde i teorin vara viktig för mig men har aldrig lyckats bli kompis med den eller tycka att den tar bra nog kort för att inte släpa med paparazziutrustningen också...

Men maken funderar på i-phone - han yrar nåt med skype - vet nån nåt om det? Funkar det? (vi skypar mycket!)

• Originalrosen

Piggelin - Finalen i årets kock är helt korrekt i Götet - en torsdag om jag minns korrekt! Gissa vem som sitter i juryn? *flinar glatt*

Tyvärr kan jag inte åka med till Gbg eftersom jag måste stanna och hålla ställningarna, vi har en massa andra aktiviteter samtidigt.

Riktiga Margarithas är livsfarligt gott. Minns en kväll för några månaders sedan då det blev lite för mycket av det goda - och dagen efter bjöd på mycket vatten och sofflocket framför TV:n. Maken gör gruvligt goda drinkar.

Lagrad Tequila är något helt annat än tequilan jag fördrack mig på innan jag blev kärring. Tequila Knack - minns ni? *tar mig för huvudet och får värk bara av att tänka på det*

• Tinga

Lappis - gulle dig! Tusen tack för att du tog dig tid att skriva om Guadelopue, trots "dagen-efter-känsla". Jag har ägnat eftermiddagen åt att läsa på lite mer, men känner mig snarare veligare än klokare. Du skrev om er favoritstrand på den norra delen av Basse Terre - hur var era erfarenheter av vädret där? Vi funderar på att åka med Langley, som har sitt hotell bara några minuter ifrån den stranden, men när jag läste på TripAdvisor var det flera stycken som skrev att det regnade en del där. Det är ju sol vi vill ha!

E11a - jag tycker att Oman verkar spännande, men maken är väldigt skeptiskt till Mellanöstern överhuvudtaget, så det verkar svårt att få igenom. Hotellet du länkade till såg jättefint ut, men de skulle säkert inte bli så glada om vi kom dragandes med två småkillar dit!

• Lapinette

Anne - skype funkar med iphone eller något liknande som heter fringe? Maken är inte helt säker på namnet.

Själv pratade jag med min pappa (Japan) igår via Skype. Inte helt fel!

Tinga - vi hade sol när vi var där i april. Det var lite moln och speciellt över vulkanen. Minns faktiskt inte att vi hade något regn alls.

Rosen - har en kompis som har försökt oss att dricka tequila utan att få gåshud. Han påstår också att riktig lagrad tequila är gott ... jag är fortfarande skeptisk.

• Piggelin1

Ahaaa, Rosen! Första tanken var att det var Du som ska sitta med i juryn, men sen tänkte jag steget längre En kock som du har hyfsat nära kontakt med i jobbet, månne?!

Lappis - vi hade precis den diskussionen ang teuila igår, dvs lagrad vs den där som man är van vid att köra tequila knack med. Vi kom fram till att det är som med Grappa - det finns ju faktist grappa som är helt ok, även om jag först var väldigt skeptisk. Fick en lagrad en gång av en leverantör & den var helt ok! Minns en middag jag körde på Valborg för en massa år sen, då lyckades vi nästan knäcka hela flaskan (...och den blev bara godare & godare ju mer vi drack )

• Piggelin1

Skype är kanon - världens bästa uppfinning då när den kom för några år sen! Minns att jag pratade med kompisen i Johannesburg innan vi drog till SA, grymt bra! Försökte övertala mannens amerikanska släktingar häromsommaren när vi var där, men vi har fortfarande inte lyckats övertyga dem om Skypes förträfflighet. Det som iofs stör mig mellan varven är fördröjningen & att man inte kan prata i munnen på varandra! Men annars är det ju suveränt. Brorsan har skypat över musik & ngn film till oss några ggr med. Geschwindt!

• Piggelin1

Telis - kan bara hålla med, det finns massor att se i San Fransisco med omgivningar! Alcatraz var jag inte jätteimpad av - det var så himla turistigt & tillrättalagt vill jag minnas. Minns att vi var på MoMa-filialen & såg en kul utställning, det italienska kvarteren var himla mysiga. Hmmm, minns inte riktigt vad det området hette - Little Italy, det är väl NYC? North Beach-ngnting? Jaja, skit samma, det var trevligt att knalla runt där iaf Var också bara där några få dgr, hade gärna stannat längre - så jag får helt enkelt ta med mannen dit en vacker dag, han har hittills inte varit där.

Lappis igen - fel tråd egentligen, men när du ändå nämnde Skype - jädrar vad rörd jag blev när jag läste om ditt samtal med din pappa igår Satt med en klump i halsen & tår i ögonvrån

Nu hojtar mannen att middagen är klar - jag återkommer!

• Originalrosen

Okej, nu får ni berätta. Vad är Skype?

• anne på grönkulla

Skype är en mjukvara som gör att man pratar gratis i telefon mellan 2 datorer som båda har den installerad. Man får oxå himl billiga samtal (typ som lokalsamtal) till vanliga telenätet i i stort sett hela världen. Ovärderligt för mig som har familjen utspridd...

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut