Telis - jag ska kolla ikväll vad hotellet hette. Det var dock inte att rekommendera, men då vet ni iallafall vad ni ska undvika! Det var bra läge, men sunkigt! Jag vet inte om jag har sett när ni planerar att åka, men om ni ska åka nästa sommar så rekommenderar jag att ni tar med er varma kläder... Åtminstone jeans och fleecejacka. Vi kom ju dit i mitten av juli och det var 15 grader varmt, blåsigt och småruggigt i tre av fyra dagar. Sista dagen var det soligt och då blev det också lite varmare. Men det var inte vad vi hade räknat med. Enligt SF-borna är september-oktober bästa tiden att åka dit. Det fanns en trevlig bilrutt som var utmärkt i guideboken och runt om i hela staden satt skyltar med "Scenic Tour". Det tog nog ett par tre timmar att åka runt och göra stopp längs det vi tyckte var intressant. Ett bra tips om vädret är lite halvdant. Måste verkligen också rekommendera en lunch på The Cliff House. Har nog aldrig ätit godare bröd el. pasta och det var framför allt väldigt prisvärt (dollarn var ju iofs lägre då också). Vi åt där två dagar bara för att det var så gott. Första gången åt maken Vongole "mariniere" med timjan istället för persilja - gudomligt! Jag åt pasta med vongole i en underbar vin, smör och gräddsås. Dagen efter åt vi båda pastan... Missa inte heller clam chowder nere i Fishermans Wharf, men akta er för fåglarna som gärna stjäl brödet... Att köra ner för Lombard Street ("the second crookedest street in the world" enligt konduktören på spårvagnen) är ett "måste". Vi åkte själva aldrig ut till Alcatraz men fick rådet att boka i tid så man verkligen får plats att åka ut när man vill.