• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Hej njutartjejer!
    Alldeles för lite tid för att hinna skriva här för tillfället Tänker på er en massa & så vet jag att om jag läser ikapp så finns det hur mkt som helst som jag vill kommentera...

Men jag får väl se det som positivt också - jag trivs så himla bra med jobbet just nu, efter omorganisationen, min nya utökade tjänst & så det faktum att jag blev av med min kassa chef Så jag hinner helt enkelt inte in här om dagarna & kvällarna har för tillfället en tendens att försvinna så vansinnigt fort

Idag har vi iaf varit inne i vårt nya hus & fått titta, sååå kul att se hur bygget utvecklar sig & få en uppfattning om hur det kommer att bli - innan har vi ju bara haft ritningar att gå på!

Rosen - jag tror aldrig att jag hälsade dig välkommen hem efter din resa?! Så jag gör det nu Hoppas att allt är väl med såväl dig som Herr Originalrosen - ett tag sen vi såg honom härinne

Ok, ville bara säga hej - snart återkommer jag, hoppas jag, & då får ni stå ut med mina maratoninlägg

• Tinga

Lappis - som jag skrev "i den andra tråden"; berätta gärna lite om er Guadelouperesa! Ni hade hyrbil skrev du; är det lätt att köra runt där? Hade ni bokat hotell i förväg, eller tog ni det efterhand? Bodde ni på samma hotell hela tiden eller flyttade ni runt? Berätta så mycket du har lust med!

För att förtydliga mig lite (och be om hjälp från er andra också); vi tänkte åka iväg ett par veckor i slutet av mars, och det ska vara någonstans där det är varmt och skönt. "Vi" är maken och jag och våra då 8 månader gamla söner. Jag tycker att det är svårt att hitta resmål vid den tiden på året, där klimatet är bra. Thailand och Malaysia är inga alternativ, för dit ska vi göra en långresa på ett par, tre månader nästa vinter, då vi ska överlappa föräldraledigheten. Som sagt - fram med era bästa förslag!

• Adamia

Tack Lapinette!

Hoppas att du får massor av förslag, Tinga, själv har jag tyvärr ingen erfarenhet av att resa med barn. Vill ni bara ta det lugnt eller ska det vara någonstans spännande också? Mina föräldrar åker till Mauritius nu i februari och även om det inte riktigt står med på min lista över resmål just nu kanske det är ett alternativ när man har två barn med sig? Det ser i alla fall varmt och skönt ut...

• Lapinette

Det står om weekend i Barcelona i dagens SvD. Ska kolla förslagen och ta med när vi åker i februari.

Tinga - jag ska ta fram kartan och guidboken och ge dig mer info under helgen.

• Lapinette

Angående kronans fall mot euron så säger maken att om vi åker inom Euroland så tar vi pengarna som ligger på hans konto i Frankrike. På så vis påverkar ju inte valutakursen vår semester. Smart va?! Annars lobbar jag hårt på Namibia pga att det är billigt och att kronan inte har fallit mot NAD.

• Tinga

Adamia - tack för tipset, men Mauritius känns inte heller aktuellt. Funderade faktiskt på om jag skulle ta upp det i "inte-listan", för maken och jag var där ifjol och blev inte imponerade. Det var ganska smutsigt och stökigt där, och restaurangutbudet var inte heller särskilt stort. Den här gången hade vi kanske satsat på något mer resortaktigt och det är möjligt att det är ett bättre alternativ, för att bo på lägenhetshotell som vi gjorde var inte så lyckat. Jag håller med om att det ser jättefint ut på bilderna, men vi tyckte inte att de stämde överens med verkligheten.

Det vi är ute efter den här gången är framför allt sol och värme, och ett hyfsat bekvämt boende. Det får gärna finnas möjlighet till utflykter, men helst sådana där barnen kan följa med. Eventuellt gör maken något en dag och jag något en annan för att tillfredsställa vår äventyrslusta något, men i huvudsak vill vi vara tillsammans alla fyra. Vi har funderat lite på Florida, men det känns inte lika tilltalande nu när dollarn kostar över 8 kronor, jämfört med runt 6 kronor i somras.

Lappis - schysst! Vad bra att ni redan har ? på ett konto och slipper göra växlingsförluster. Europasemestrar var ju inte billiga innan heller, men nu är det ju ännu värre.

• Lapinette

Det är så himla tråkigt med valutan - både dollarn och euron - som gör att allt blir så mycket dyrare. Vi skulle ha åkt till Kalifornien i fjol.

• CeciliaA

Lapinette: Jag jobbar på bank och jag kan säga att valutakurserna ser inte ut att ljusna på sikt heller, suuuuck!

Skulle man kanske ha tänkt på innan man köpte en snordyr resa, tänkte inte en sekund på vår svaga krona och dyra euro.. :P

• Lapinette

Det är verkligen tråkigt för oss som gillar att resa mycket.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut