• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

E11a - mailade över ditt inlägg till maken som blev mäkta imponerad!

Vi diskuterade vidare igår gällande semester och nu lutar det åt Kalifornien i dryga två veckor. Maken kollade och vi kan även flyga dit på hans poäng med KLM . Ska nu kolla alla tips jag har sparat ned och fundera lite mer över vår rutt. Troligen åker vi i början på juli för att det inte ska krocka med svärmors 60-års kalas i augusti.

Så som rutten är tänkt just nu:
    San Fransisco (4 nätter)
    Highway 1 (stanna utmed vägen vet ännu inte vart i 2 nätter)
    Los Angeles (2-3 nätter, hur mycket behöver man där?)
    Death Valley (1 natt någonstans i närheten)
    Yosemite (2 nätter)
    Sonoma (2 nätter)

Om vi skulle stanna ytterligare i några nätter så tar jag gärna vägen förbi Lake Tahoe.

Kom gärna med åsikter på vår rutt och saker som vi bara inte får missa!

• Lapinette

Ska kanske lägga till att i San Fransisco bor en nära väninna till mig + familj samt makens chef så det lär nog bli att träffa dem också förutom att se staden.

• Originalrosen

Lake Tahoe! Åh, vad jag vill åka dit efter det att jag såg ett TV-program om Lake Tahoe på sommaren. Såååå himla mysigt.

• E11a

Både Tahoe och Yosemite är fint.
    Har varit i Tahoe både på sommaren och vintern men i Yosemite endast på sommaren och senhösten.

Om jag måste välja en av dom skulle jag ta Yosemite.
    Se till att gå en vandringstur. Det är förvånansvärt lätt att ta sig bort från massorna av folk i the main valley. Toppen av upper Yosemite fall kanske?

Lapinette - vi verkar tänka lika när det gäller semestrar!
    Har bokat Namibia i sep och New York över påsk.

Usch.... början av feb och jag har nästan bokat upp all semester i år snart, känns det som.
    Någon mer som intea har tillräckligt mycke semester i sitt liv?

Skulle vilja åka skidor i början av mars också men vi kommer liksom inte till skott med att boka något. Man borde pasa på i år när det är bra snö.

Skidakuten någon!?

Jag är en lätt kund...... vill helst:
    - Inte för stor resort typ Chamonix
    - Mysig by
    - Hysat lättillgänglig off-pist
    - Lite trevligare hotell
    - Nära en internationell flygplats
    - ..... mycke snö och sol förståss ..... suck!

Maken yrar om Italien och Aosta dalen... men har inte kommit längre än jag när det gäller att hitta något trevligt som vi kan boka.

Någon som har något tips?

Sist var vi i Andermatt och det var trevligt, skulle nästan kunna tänka mig det igen. Samtidigt vore det kul med något nytt och man klarar inte att äta tartiflett och ost fond en hel vecka

• Lapinette

Allt passar in på Serre Chevalier förutom att det inte är nära en internationell flygplats. Les Gets är typ en timma från Geneve och tillhör samma liftsystem (en buss emellan) som Avoriaz men är mindre och trevligare by än Avoriaz (som ser hemskt ut). St Anton är dryga 2 timmar från Zürich och sen har du som sagt Aostadalen inom räckhåll från Torino.

• Telemarkgrrl

Ella, Alagna verkar passa in på alla dina önskemål.

• E11a

Lapinette och Telemarkgrrl ...... nu utgår jag ifrån att era förslag också pasar in i mitt önskemål om mycket snö och soligt väder också!!

• Lapinette

Det är mycket snö överallt just nu och självklart skiner solen!

• E11a

Det är mycket snö här i London också idag kan jag lova!

• E11a

Alagna verkar jättetrevligt!
    Kommer man lätt över till de andra skidsystemen?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut