• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Ab Fab igen - ang lgh-försäljningen så ledsnade vi på vår mäklare häromveckan & har nu bytt till en annan.
    Det kom hyfsat med spekulanter, flera var seriöst intresserade, men ingen verkade våga lägga första budet. Ngn ska sälja huset först, en annan hade precis börjat kolla runt osv. Sen kändes det väl inte som om förtroendet för mäklaren var på topp - han var helt enkelt slarvig & förmodligen en kille som tidigare inte behövt anstränga sig för att sälja sina objekt. Tror han jobbat som mäklare i fyra år & under dessa åren har ju objekten sålt sig själva... Nu är det ju trots allt andra tider. Nya mäklaren känns det jättebra med, de hade förslag på ett upplägg/en strategi redan när de kom till oss i förra veckan. Så mkt proffsigare! Känns som en välbehövlig nytändning, för jag är övertygad om att lgh kommer att säljas, bara att det tar längre tid just nu. Men med deras strategi nu framöver, så borde det absolut gå vägen. Halkade in på Tv4+ innan ikväll på programmet "Såld på hus" & då var ena tjejen (som vi träffade förra veckan) från den firman med i veckans program

• Piggelin1

Telis & Lappis - det var precis den strategin som brorsan & jag körde när vi var där -98! Uppleva allt superamerikanskt! Vi satt ju tom med som publik i en talkshow i LA Speciellt som det var första besöket ngnsin i Staterna, både för brorsan & mig, då körde vi hela racet! Det enda vi missade/snålade med var att inte hyra en cab när vi körde Highway One

• gosnosen

Piggelin - vi ska bo på Bickley i fem nätter. Vet inte huruvida Bickley är utbyggt, men de har numer också Antrim Villa som ligger närmare Waterfront och en liten bit uppåt i staden. De hade inte fått upp några bilder på det huset på hemsidan ännu, men om det är så fint som Bickley verkar vara så är det nog toppen också! Ska rapportera när vi är tillbaka!

• Lapinette

Piggelin - har redan talat om för maken vad det kostar att hyra en cab . Tror dock det blir en "vanlig" bil iallafall.

• Tooticki

Hej alla reseveteraner!

Är det någon som har varit på Mauritius? Vill ha tips om vilken del av ön som är den bästa, vad man kan hitta på, hur maten är etc? Upplevde ni det som billigt att leva där? Bo på hotell?

Tack på förhand brudar!

• Lapinette

Nu är flygbiljetterna bokade till San Fransisco. Det blev inte de datum vi bestämt från början men vi fick till det så vi är borta 3 helger och totalt 18 dgr inkl resa och 15 hela dagar på plats. Ska nu börja planera och boka!!

Har nu ett annat dilemma. Makens företag har sagt åt samtliga anställda att ta ut minst 5 semesterdagar innan den 30 juni. Vi hade annars tänkt att förutom USA-resan bila ned till svärmors 60-års dag i augusti. Nu kan vi glömma det utan måste lägga den veckan under våren. Har två förslag:

- bila ned till svärmor och besöka Champagne + ev. ta en tur förbi Amsterdam + Kuekenhof över Påsk. Tar man 4 dagar ledigt så blir det 10 dagar till förfogande.

- ta en charter ned till Korsika i maj för att fira vår 3-åriga bröllopsdag + min födelsedag.

Vad tycker ni? Vi kommer oavsett åka till svärmor över påsk.

• Lapinette

Tooticki - har inte varit på Mauritius men har för mig att Tinga var där förra året.

• Telemarkgrrl

Roligt, Lappis! När är det ni åker, blir det i juli?

Svårt val där mellan Champagne och Korsika men jag skulle nog ändå välja Champagne tror jag, fast jag kan inte riktigt motivera varför. Kanske för att våren i Frankrike är så underbar och för att det är för kallt (för mig) för att bada i havet på Korsika i maj?

• Ab fab

Tulpaner i Holland låter ju inte så dumt och champagne är aldrig fel så jag hade nog valt den lilla rutten

Pigg- hoppas försäljningen går bra och att mäklaren känns ok. Det är nog många mäklare som måste fundera på hur de jobbar och som brister i sina kunskaper om försäljning i motgångstider.

Får du lust att fika när du är i krokarna är du så välkommen- medelålders försäkringstant är alltid på fikahumör

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut