• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Originalrosen

Piggelin,
    Costasera är riktigt bra, har druckit flera årgångar av den, men jag upplever nog att viss mat lyfter fram amaronevinerna på ett bättre sätt än annat - och allra helst dricker jag en amarone till en bit parmesanost. De lockar fram det bästa hos varandra. Bara osten och inget annat till förutom vinet.

Jag drack en amarone i Verona till en ravioli fylld med Karl-Johansvamp, det var himmelskt! Just parmesan och enkla höstsmaker känns rätt till amarone.

Snälla Piggelin, du får ge det en andra chans!

• Originalrosen

Häftigt att ettan och tvåan kom från F12. Jobbade själv så jag såg inte hela, men kul var det!

• Lapinette

Rosen - skoj med F12 eftersom vi ska dit denna månad.

• Lapinette

Måste bara lägga in en härlig länk här - www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml. Hoppas det håller i sig!!!

Sen gärna tips på bra hotell, centralt i Götet. Har fått tag i biljetter till Madonna !

• Lapinette

Gärna tips på utflykter (vi kommer att ta bilen ... tror jag) och restauranger i Göteborg. Vi kommer troligen att åka ned på fredagen (makens födelsedag) och stanna till måndag.

• Lapinette

Vill nog helst bo inne i stan så man kan promenera från hotellet till restauranger etc.

• Ab fab

Avalon är som sagt var bra
    Hot11 kan man åka båt till. Plaza är klassiskt hotell- men där bor nog Madonna

Flora är ett litet hotell mitt i stan- det kanske kan var något. Mina kollegor bor antingen på hotell G- ligger i Centralen eller Barken Viking- båt i älven, numera renoverat.

• Lapinette

Enligt tripadvisor:
    1.) Radisson SAS Scandinavia
    2.) First Hotel G
    3.) Avalon

• Telemarkgrrl

Men Piggelin, du kan ju inte avfärda alla Amarone-viner efter bara en enda gång!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut