• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Ab fab

Helt klart champagne hemma på lördag. Dumplings o sushi. Chokladfondue.

• Lapinette

Vi gör det nog enkelt för oss och köper en massa skaldjur, hummer, räkor etc. Sen hittade jag en burk med foie gras som vi hade glömt bort (hur man nu kan glömma bort något sådant).

• Ab fab

låter som perfekt som alla hjärtansmiddag.

jag tänkte fixa lite i källarrummet för att äta middag där nere istället. Men just nu tar jobbet överhand så jag skall se om tiden finns

• Originalrosen

Vi har bott några gånger på Sas Radisson i Gbg och vi har varit helnöjda varje gång. Rummen har varit toppenbra, läget är perfekt. Bra med parkeringen eftersom de har valetparking - även om det är dyrt. Kanske får vi bättre rum pga vårt kort, att vi blir uppgraderade? Nåväl, var där senast för några månader sedan och vi var nöjda. Frukosten var bra, baren hade lite roliga drinkar - och vi blev roliga av dem.

• Originalrosen

Alla hjärtans middag? Attans, min man jobbar på kvällen! *muttrar lite*

• Tooticki

Ok, nu kommer jag tillbaka och kastar ut en fråga; Mexico, någon som varit där och vill dela med sig?

• Lapinette

Rosen du är rolig ... och drinkarna var roliga!

Nästa fråga gällande Göteborg. Vad får man inte missa om man är där? Nämn några saker som vi bara måste se/göra.

• Ab fab

Göteborg... Ibland är det lite för nära för att se det som är speciellt.. jag tycker ju man skall hålla sig undan från Liseberg och Avenyen speciellt i turistsäsong

-Rödasten. Konsthall och fantastiskt uteservering. Utsikt över älven och hamnen.

-Tullhuset på Hönö. Bästa skaldjuren, havet nedanför bordet och utsikt mot Vinga

-Shoppa på Magasinsgatan

-Dricka kaffe på Da matteo

• Lapinette

Antecknar ... fab. Fast jag skulle nog kunna tänka mig ett besök på Liseberg ändå .

• Piggelin1

Ab fab - samma smak som vanligt! Vi var på Hönö alldeles nyligen, fikade på detta stället www.vastsverige.com/templates/product____1317.aspx
    Det var svinkallt ute & den öppna spisen var tänd & vi smaskade i oss deras egenhändigt bakade hönökaka. Yummie!
    Har hört talas om Tullhuset på Hönö men inte varit där ännu.

Lappis - min första tanke var att om ni går på Liseberg, då måste ni ju bara komma förbi oss, vi bor ju precis intill. Men så slog det mig att vid det laget är vi ju förortsbor Men vi tar oss snabbt & lätt in till stan ändå, om ni vill & hinner ses!
    Liseberg ÄR superfint, speciellt om man jämför med tex Gröna Lund, som jag förstått är både slitet & litet. Det är absolut värt ett besök om ni i princip aldrig varit i stan innan, bered er på mkt folk bara!

Da Matteos kaffe kan jag bara hålla med om Om ni kör lite shopping på Magasinsgatan, avverka även Vallgatan & Södra Larmgatan & så saluhallen förstås! Den ligger precis vid Avalon.
    Feskekörkan kan vara ngt också, att knalla in & kika på vägen till Haga. Haga är supermysigt med massor av små fina butiker & fik. Sen kommer ni till Linné efter det & där kan man också strosa & sätta sig på ngn uteservering. Luncha i Saluhallen Briggen är också gott (ligger på Tredje Långgatan). Om ni är på Linné så är kaffet på Bar Italia i samma liga som Da Matteos
    Hmmm, det där hålet-i-väggen-stället/kaffestället vid NK - vad heter det, Ab Fab? Det är ju också bra & alltid folk långt ut på gatan.

Rosen, så Sheraton är OK (i min värld heter den byggnaden alltid Sheraton, även om Radisson huserat där i flera år nu...)? Ok, jag har ju aldrig bott där, bara tycker det verkar ocharmigt & opersonligt... Har testat deras frukost för en herrans massa år sen & lunchat ngn gång med, men nu var det länge sen.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut