Ab fab - samma smak som vanligt! Vi var på Hönö alldeles nyligen, fikade på detta stället www.vastsverige.com/templates/product____1317.aspx
Det var svinkallt ute & den öppna spisen var tänd & vi smaskade i oss deras egenhändigt bakade hönökaka. Yummie!
Har hört talas om Tullhuset på Hönö men inte varit där ännu.
Lappis - min första tanke var att om ni går på Liseberg, då måste ni ju bara komma förbi oss, vi bor ju precis intill. Men så slog det mig att vid det laget är vi ju förortsbor Men vi tar oss snabbt & lätt in till stan ändå, om ni vill & hinner ses!
Liseberg ÄR superfint, speciellt om man jämför med tex Gröna Lund, som jag förstått är både slitet & litet. Det är absolut värt ett besök om ni i princip aldrig varit i stan innan, bered er på mkt folk bara!
Da Matteos kaffe kan jag bara hålla med om Om ni kör lite shopping på Magasinsgatan, avverka även Vallgatan & Södra Larmgatan & så saluhallen förstås! Den ligger precis vid Avalon.
Feskekörkan kan vara ngt också, att knalla in & kika på vägen till Haga. Haga är supermysigt med massor av små fina butiker & fik. Sen kommer ni till Linné efter det & där kan man också strosa & sätta sig på ngn uteservering. Luncha i Saluhallen Briggen är också gott (ligger på Tredje Långgatan). Om ni är på Linné så är kaffet på Bar Italia i samma liga som Da Matteos
Hmmm, det där hålet-i-väggen-stället/kaffestället vid NK - vad heter det, Ab Fab? Det är ju också bra & alltid folk långt ut på gatan.
Rosen, så Sheraton är OK (i min värld heter den byggnaden alltid Sheraton, även om Radisson huserat där i flera år nu...)? Ok, jag har ju aldrig bott där, bara tycker det verkar ocharmigt & opersonligt... Har testat deras frukost för en herrans massa år sen & lunchat ngn gång med, men nu var det länge sen.