• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-02-12 10:20:25 följande:
    Ett tips till Telis - Lonely Planet kommer ut med sin nya upplaga av California i april i år. Jag var inne och skulle köpa boken igår men såg att den var från 2006 så jag frågade om de inte hade någon nyare. Avvaktar nu så man får den uppdaterad.
    Åh vad glad jag blev när jag såg detta!! Vi ska ju bila i Kalifornien (eller: San Fran - Highway 1 - Santa Monica - LA/Hollywood - San Diego - Las Vegas, och sen Hawaii) på vår bröllopsresa och har tvekat att köpa Lonely Planet, just för att den är så "gammal".

Jag tackar också för tipset, då avvaktar vi till april!
  • Lapinette

Har ett delikat problem. Har råkat boka två bra restauranger tills imorgon i Barcelona.

Den här ligger en bit från vårt hotell och är nr 1 på Tripadvisor.
    www.congracia.es/

Den här ligger nära vårt hotell och är rekommenderad i min guidebok men har fått väldigt blandade recensioner på Tripadvior (nr 39 över restauranger i Barcelona ... either you love it or hate it).
    www.cincsentits.com/en/

Måste bestämma och avboka idag.... i-landsproblem.

• Ab fab

vilka härliga problem..Men bara på magkänsla... Cinc centis hade jag valt

• Ab fab

vilka härliga problem..Men bara på magkänsla... Cinc centis hade jag valt

• Lapinette

Usch, jag tvekar och ändrar mig hela tiden.

• Piggelin1

Ahhh, Lappis, vilka härliga lyxproblem!
    Ni får helt enkelt ta ena stället nu & så det andra när ni kommer dit igen nästa år, om ni båda åker ner ism mässan då med?!

• Telemarkgrrl

Jag skulle ha tagit det som ligger etta på Tripadvisor, hur fel kan det bli?

• Lapinette

Ja.... fast jag har redan en till favorit från i fjol som vi inte besökte då och som jag inte vet när vi ska klämma in nu. På lördag ska vi fira 30-års barnet (för man är väl fortfarande ett barn vid 30!) och fredagen antar jag att vi ska gå ut med makens kollegor. Det blir m a o bara torsdagskvällen som vi har för oss själva.

• Piggelin1

Rosen - i lördags drack vi Vila Santa för första gången! Gott, gott! Nu ligger dessutom ett gäng flaskor i skrubben, mmm!

• Lapinette

Så 1 röst för Con Gracia och 1 för Cinc Sentis. Måste tillägga att det jag inte gillar med Sentis är att de inte visar priserna. Vet att det är dyrt men hur dyrt?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut