• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Originalrosen

Piggelin,
    Trevligt med Vila Santa! Jag har själv just rumstrerat om bland vinerna i lägenheten. (Har flyttat vinerna till övernattningslägenheten, vi är ju jämt där ändå.)

Vi har inte så mycket kvar! Behöver definitivt göra en inköpsresa i år.

Åh, Barcelona - det är fortfarande en vit fläck hos oss, men står högt på önskelistan. Ha det fullkomligt underbart, Lapinette!

• Lapinette

I will try my best Rosen !

Det blir nog en inköpsresa för oss i Påsk. Har inte planerat mer (hör och häpna) men ska börja kolla på rutten när vi är åter från Barcelona.

• Tinga

Såg i tidningen idag att det är 14 grader och sol i Barca, så Lappis har tajmat fint väder.

Vi har ju funderat på att åka till Guadeloupe nu i slutet på mars, men de senaste dagarna har det dykt upp en del information om strejk och stök där, så nu tvekar vi verkligen. Langley, som vi funderade på att åka med, har också fått en del kritik för hur de hanterat situationen, så det känns inte så kul.

Faktum är vi de senaste dagarna istället funderat på om vi skulle åka till Barcelona några dagar, då i slutet av mars. Enligt DMI är medeltempen ca 18 grader då, så det känns helt OK, om det nu bara blir så. Egentligen är det säkert mer lagom för barnen än 30-35 grader och Barcelona är en vit fläck även på min och makens resekarta, så det vore kul att komma dit.

• E11a

Verkar som vi inte kommer iväg på skidresa så vill göra något lt emer aktivt senare i vår. Tänkte MTB kanske i korkskogarna i Portugal. Men var ska man åka då? Vill att det ska vara en naturupplevelse. Något annat ställe i Europa som skulle vara trevligt på vårkanten och vacker natur.
    Förslag någon?

Kanske blir en långhelg med skidor i alla fall..

• Mrs  B

Någon som varit på Fuertoventura??????

Tips?????????

• Originalrosen

Tyvärr Mrs B - kan inte hjälpa till men det kan säkert någon annan här i tråden!

God morgon, alla ! Vilken underbar dag!!

• Tinga

Rosen - god morgon kl. 14.30; vad hittade du på inatt?

Mrs B - sorry; noll koll på Fuerteventura!

• Originalrosen

Hoppla, Tinga!

Ja - så det kan bli... Vaknade i vettig tid men bestämde mig för att det såg skönt ut i sängen; maken snusade så sött och vovven låg och snarkade med nosen strategiskt placerad på husse. Vad är det med karlar, hundar och fisar?

Somnade om så sött och sov i många timmar till. Ovanligt, men härligt! .-D

• Lapinette

Barcelona visar sig som vanligt fran sin basta sida ... sol och harligt varvader. Ska ned till frukosten och sen blir det att checka ut sa jag skriver mer nar jag ar tillbaks.

E11, jag kan varmt rekommendera Portugal och om du vill ha lite restips sa skriver jag mer om den rutt vi gjorde i somras. Forutom korkekar, vad ar ni ute efter?

Tinga, Guadeloupe ar inte skoj just nu.

• Tinga

Rosen - ja, man kan behöva en rejäl sovmorgon ibland.

Lappis - nej, Guadeloupe kändes inte alls bra längre, så igår kväll bokade vi faktiskt flygbiljetter till Barcelona. Den 1-6 april kommer vi att vara där.

Som vanligt är jag då intresserad av era bästa tips om Barcelona. Telis bästa tips kanske är att inte åka dit alls, men det är redan för sent. Boende, restauranger, sevärdheter - allt ni kan komma på är jag intresserad av. Ska se till att ta mig till biblan också och låna en guidebok, så att man kan förbereda sig lite.

Åh, jag är så glad att vi äntligen ska resa igen - det är exakt ett år sen senast när det bär av till Barcelona (för ett år sen var vi i Paris), så det är verkligen på tiden att komma iväg igen.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut