• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Ab Fab - Björns Bar, där har ju aldrig mannen varit, kanske ska sikta på det?! Kan man boka bord därnere eller är det först till kvarn?

• Ab fab

hmmm.. kommer inte ihåg om vi bokade. jag tror vi droppade in men vet inte om de tar bokningar

• Lapinette

Jag återkommer med restaurangtips i Göteborg när vi närmar oss augusti. Kommer att fira makens födelsedag i era kvarter och vill ju då ta ut honom till någon trevlig restaurang.

• Ab fab

jag tror att Piggelin o jag skall kunna skrapa ihop ett o annat tips

• Lapinette

Ab fab - är inte ett dugg orolig. Tänkte bara lugna mig lite eftersom jag nog inte kan ringa så här 6 månader innan och boka bord ... ja och för den delen sen komma ihåg vart och när jag bokade bord.

• Ab fab

även om madonnahelgen säkert har rejält tryck så kanske ett halvår är i längsta laget. fast förberedelser är bra -jag är ju en konstant listskrivare

• Originalrosen

Får man be om receptet på chokladfondanten? *ber snällt*

• Lapinette

Rosen - har den hemma och datorn är i veckorna på jobbet. Är det ok om du får det på lördag eller är det då försent?

Övrigt - nu kanske det inte blir Amsterdam under Påsk . Makens bror vill att vi ska svänga över och se deras nya lägenhet i Strasbourg. Det blir lite väl mycket åka hit och dit om vi även ska ta svärmor (Luxemburg) samt Champagne under resan.

• Originalrosen

Lapinette,
    Det blir utmärkt till helgen!

• Telemarkgrrl

Här är Lappis chokladfondant:

Chokladdessert i portionsform

4 (8) personer
    200 g smör
    200 g mörk choklad av hög kvalitet, t ex Valhrona
    4 ägg
    2 dl strösocker
    2 tsk konjak
    florsocker till garnering

Sätt ugnen på 250 grader, men endast på övervärme. Smält smör och choklad i vattenbad eller i mikrovågsugn. Vispa ägg och strösocker pösigt. Blanda ner konjak, smör och choklad. Fyll i 4 (8) portionsformar. Ställ formarna på en kyld bakplåt och grädda i i 5-8 minuter. Chokladdesserten ska få yta men fortfarande vara lös inuti. Sikta över lite florsocker och servera med bär eller glass.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut