• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Mlle M

ooops...min fraga kom inte med men den är väl självklar; -Har Ni här pa traden nagot tips?
    Lapinette: Skall läsa lite mer om vad du skrivit om Barcelona.

• Lapinette

Mlle M - av de resmål du har föreslagit har jag faktiskt bara varit i Barcelona. Rom vill jag åka till och Venedig står även med på listan då makens släkt ursprungligen kommer därifrån så han har varit där en hel del som ung. Så Barcelona rekommenderar jag men jag kan tänka mig att andra här inne har lite mer info om övriga ställen.

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    Snubblade över det här, om ni funderar på göra ett nytt försök att åka till Dalarna.
    www.fryksashotell.se/index2.html

jag tyckte ju mest om utsikten, men det kanske kan vara något?

• Lapinette

Tack nenne, har sparat ned länken.

• E11a

Hej Mlle M
    Till skillnad från Lapinette har jag varit i Rom, Venedig och Madrid men aldrig i Barcelona....

Ja dessa ställen är alla väldigt trevliga. Skulle nog luta mer mot Madrid eller Venedig (vet egentligen inte varför). Venedig är väldigt vackert och bör nog absolut besökas utanför turistsäsong.

Är också förtjust i Madrid men det var ganska länge sedan jag var där. Gjorde del av mitt examensarbete i Madrid och har varit där några gånger sedan dess. Mycket god mat i ala fall! Kull at gå på tapasbarer hela tiden. Men det är definitivt en storstads-destination.

• Ab fab

Hej Mlle M
    Vilka bra städer du väljer emellan för en weekend. Jag skall ta med min mamma på en weekend till Rom men det blir först i höst. Om du åker dit hoppas jag du lämnar bra tips till oss andra

Jag gillar Baracelona och Madrid. Att Barcelona är trevligt tog jag för givet- närhet till havet, historia, arkitektur- men Madrid överraskade mig mycket. Trevligt, vackert, suverän shopping, fantastisk mat. Vi bodde på ett riktigt mysigt designhotell inte långt från Prado- Vincci Soho. www.vinccihoteles.com/en/hotels/spain/madrid/vincci_soho

• Lapinette

Kul att ni pratar gott om Madrid för maken hade som förslag att vi skulle mötas upp där istället för i Barcelona nästa år. Inte för att vi inte uppskattar Barcelona utan för att få se något annat.

• Ab fab

jag var där i maj för två år sen. Vackert och inte för varmt ännu. Gröna parker, lagom varmt för en frusen svensk att sitta på uteserveringar

• Adamia

Jag har precis läst ikapp nu! Mycket prat om Barcelona och Kalifornien, kul. Jag rekommenderar som alltid Barcelona som en fantastisk storstad som har någonting för alla smaker. Det är en mer européeisk stad än Madrid, så om man är sugen på mer klassisk spansk storstad är Madrid ett bra alternativ (även om jag föredrar Granada eller Sevilla).

Vi planerar redan för vinterns långresa och just nu ser det ut som Hong Kong - Nya Zealand - Kalifornien faktiskt, så jag måste kolla igenom alla era tips igen för att se vilken rutt vi ska ta i Kalifornien. Jag vill egentligen bara se San Francisco och sedan ta en roadtrip till Grand Canyon istället för att stanna i Kalifornien, men vi får väl se. Man måste ju ha någonting att se fram emot under turistsäsongen här!

Annars så har äntligen våren kommit till öarna och vi har bokat in en resa till Andalusien i slutet av månaden. Det ska bli skönt att få lite extra sol och värme eftersom det har varit så kallt här i vinter (jag vet att jag inte ska beklaga mig...). Vi har hyrt en villa med pool nära Pizarra uppe i bergen norr om Málaga tillsammans med ett annat par. Inte för att jag tror att det kommer att vara poolväder för min del, men det är en jättefin villa: två sovrum med en-suite badrum, stor terrass med klassisk spansk grill, pool, internetuppkoppling för 400 euros, en vecka. Vilket kap!

• Lapinette

Låter härligt med Andalusien Adamia!

Själv har jag totalt snöat in mig på Tripadvisor och Kalifornien idag. Det är max vad jag orkar en dag som denna. Har skitont i hals, näsa och ett slags täcke över huvudet. Maken tror jag drack för mycket vin igår men jag VET att det är en förkylning. Orkar inte ta tag i något alls så istället för att gå iväg på en promenad + storhandla så föreslog jag en onyttig pizza på närmaste pizzeria. Ska nu läsa vidare om Kalifornien.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut