• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • nennesjuttioåtta

Vi har ju 110 mil till vår hytta vi har i Nordnorge. Det tar ju sin lilla tid men tar man det i etapper och stannar och sover på vägen (vi brukar ha en övernattning) så brukar det gå ganska smidigt. Fast då tar det ju en sjujävla tid i Norge med alla snirkelisnorkvägar eftersom vägen följer kusten och inte genar över fjordarna.
    Heyy, ni kan ju stanna i Rovaniemi och träffa Tomten!

• Lapinette

Ser att det går fortare med google 1 dygn och 4 timmar .

• Lapinette

Det är faktiskt närmare till svärmor i Frankrike.

• Tinga

Lappis & Nenne - och stanna i Stockholm och Gävle och träffa er! Ja, det är verkligen hur långt som helst, och det är därför vi är lite tveksamma. Å andra sidan tänkte jag att man kan köra en dag och sen stanna två hela dagar på något ställe och sen köra en dag igen, så att det inte bara blir bilkörning. Jag har sett annonser i flera tidningar att Hurtigruten har 25% rabatt på vissa avgångar i sommar, men visst; det kostar ändå från ca 9 000.- per person för turen från Kirkenes till Bergen, fast det är ju med helpension (5 dagar).

• Lapinette

Kan man inte sätta bilen på tåget här i Sverige, så som man gör i Tyskland? Annars supertrevligt om du kommer förbi så vi äntligen får träffas!!

• nennesjuttioåtta

Ring före så att jag hinner tina bullarna bara.

Ja, det är ju faktiskt synd att bara blåsa förbi om man ändå är på väg. Kul att stanna i t ex Haparanda eller Luleå eller någon mysig by man hittar på vägen. Kan bli ett minne för livet!

• Lapinette

Nej, det funkade inte! Försöker igen maps.google.se/maps&geocode=&dirflg=&daddr=kirkenes&f=d&sll=55.702854,13.192912&sspn=0.588109,1.450195&ie=UTF8&z=5

• nennesjuttioåtta

Det blir många stopp i början, det är ju inte så långt från sthlm och hit...

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut