• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Originalrosen

Ah, en färdig sås.

Den är av mango, söt och gul - och klibbig, krämig och inte särskilt god som den är. Men som krydda i andra kalla såser när du vill ha i lite sötma är den alldeles utmärkt.

• Originalrosen

Kikar på melodifestivalen och förvånas över mycket. Det är faktiskt riktigt bra låtar ju! Dessutom kan de sjunga - alla!

Gillar flera låtar på olika sätt och flera sticker ut dessutom. Caroline af Ugglas var riktigt bra låt och snyggt framfört även om hon kanske såg lite bajsnödig ut, La Voix - häftigt med opera (självklar för att komma från mig, men jag tyckte verkligen det funkade), HEAT var ju superbra, gillar hårdrock mer och mer (för det var väl det?) och flera av de andra artisterna var kanon.

Jag är förvånad eller så är jag full.

• Originalrosen

Men då, jag prickade tydligen ettan och tvåan. *flinar*

• Lapinette

Jag gillar discodängor så jag röstade inte för vinnarlåten men tycker den är helt ok och så mycket bättre än af Ugglas. Inget fel med af Ugglas men inte riktigt en låt som jag tror lyckas i schlagersammanhang.

Annars ... tack joji för tipset med erbjudanden på hotels.com. Det fanns en hel del smått och gott i SF så jag tror jag har fått ett nytt favorithotell där (jämförde självfallet mot Tripadvisor). Los Angeles däremot så står jag nog fast vid det jag hade funderingar på uppe i Brentwood. Det blev ca 300 kr/natten billigare på hotels.com . Som sagt, ska kolla upp alla erbjudanden innan vi väljer sätt att boka.

En fråga joji - har ni bokat bil än och i sådana fall genom vilken firma? Maken undrar, det är alltid han som är ansvarig för bilen ... jag fixar resten .

• Lapinette

Nu är hotellen för påsken bokade och självfallet så blev det nästan 2 000 kr dyrare för 4 nätter än vad jag hade kollat in från början. Det första hotellet hade inte rum med dusch för 2 nätter ... med badkar kostade det 500 kr mer per natt och bed & breakfast stället i Amsterdam var fullt. Sen orkade jag inte leta fler b&b utan det blev ett större hotell istället ... som då självfallet kostar mer. Nåja, det blir säker jättebra!

Kalifornien är nästa färdigplanerad också. Ska checka lite mer med hotellen och sen är det nog dags att börja boka även där.

• Ab fab

Efter en helg i Stockholm är man åter i det dimmiga o grå Göteborg. Fika på Frantzen o Lindberg (klart mysigt), middag på Scudetto på Kommendörsgatan (gott) o föreställning på Stadsteatern (Charlotte Löwensköld)

Piggelin- grattis till lägenhetsförsäljningen. Skönt med ett problem mindre. Lycka till med huset.

Har jag din mejladress? Inboxa mig den så skickar jag DK-länken

I morgon skall jag till Barcelona. Förvisso för jobb men en middag på stan blir det åtminstone

• Telemarkgrrl

anne, vilket minne du har!

Jag har åkt tåg mellan New York och Montreal tur och retur. Det var fräscha tåg med gott om plats och stora fönster men maten i restaurangvagnen var verkligen under all kritik. Långt, långt under.

Just när vi åkte funkade allt smärtfritt och tidtabellen hölls, annars sägs det att tågen i USA är urusla på att hålla tiderna.

Jag skulle jättegärna vilja åka mer tåg i USA. Om man åker från östkusten till västkusten tar det nästan två dygn och så kan man få en liten kupé för två personer som bäddas om till sovkupé av konduktören på nätterna. Tycker att det låter helt fantastiskt att få sitta där så länge och läsa och titta på utsikten.

• Ab fab

Appropå tågresor.. läste en annons i Svenskan i helgen. Tåg från Syrien till Turkiet. Damaskus- Ankara? Det lät verkligen spännande

• Piggelin1

Ab Fab - jag har inboxat dig!

Telis - nu när du skrev det där om förseningar, så minns jag att det var samma sak för oss. Tror att tåget blev minst en timme försenat till NYC på vägen ner. På vägen tillbaka till Providence, så höll det nog hyfsat tioden, vill jag minnas.

Härlig resa du verkade haft i alperna förresten, Telis! Var det tillsammans med väninnan som min svägerska har koll på ? Vi ska förresten upp till den lilla byn/det lilla samhället i år igen - äldsta brorsdottern tar studenten i början av juni & hela klanen (vi är ju en hel hög syskon, utspridda över halva Europa) ska åka upp till detta. Ska bli sååå kul!

Lappis - fint hotell i Epernay, mitt på champagne-gatan! Då får ni leta upp den där lilla champagne-butiken & shoppa loss (den som Rickard Juhlin tipsar om i sin bok) & fylla bilen!

Vart blev det som ni ska bo i A'dam nu?! *nyfiken i en strut*

Rosen - du är för härlig - underbart att läsa om dina iakttagelser från melodifestivalen Kryddsmöret ska jag notera också! ...och jag var lika frågande som Lappis ang den där såsen

För egen del blev det en suveränt trevlig tjejmiddag hos kompisen i lördags med underbar mat & middagen inleddes med gott bubbel. Mmmm, festligt! Melodifestivalen snurrade lite i bakgrunden & några av de nio tjejerna slängde väl ett öga eller två på spektaklet, men jag föredrog med tjejsnacket

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut