• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • anne på grönkulla

det låter helt vettlöst o alldeles alldeles UNDERBART!

Telemarkgrrl skrev 2009-03-17 10:08:04 följande:
    Det skulle bli tåg från Helsingfors till Moskva via St Petersburg, sen transsibiriska järnvägen till Peking. Man kan stanna i Ulan Bator om man vill ett par dagar. Och sen tåg från Peking till Hanoi och så vidare till Bangkok (har jag för mig, det var ett tag sen jag läste på om den resan). Man kan passera Shanghai också tror jag men då tar det längre tid.Sen ett par veckor på stranden i Thailand och så flyg hem.
  • Telemarkgrrl

Jag skulle vilja hinna stanna i Death Valley, se Grand Canyon, Bryce Canyon, Hooverdammen, Fire valley, Napa valley, dom riktiga redwoodskogarna i norra Kalifornien, se kusten norr om San Francisco (dom har så fina fyrar där som man kan bo på ), se tjärgroparna i Los Angeles och åka båt ut till Catalina.

• Telemarkgrrl

anne på grönkulla skrev 2009-03-17 14:51:09 följande:

det låter helt vettlöst o alldeles alldeles UNDERBART!
    Hihi, eller huuuuur!
  • Lapinette

Grand Canyon skulle jag absolut vilja se och maken vill även lägga till Monument Valley men det får bli på en annan resa. På det som jag/vi tänker boka skulle jag nog önska mig en till natt i Yosemite, Los Angeles och så en i vindistriktet norr om SF. Ja, förutom San Diego .

• anne på grönkulla

Som sagt - helt i min stil! *asg* Även om jag inte längtar just till Thailand...

Telemarkgrrl skrev 2009-03-17 14:57:14 följande:
    anne på grönkulla skrev 2009-03-17 14:51:09 följande:
    Hihi, eller huuuuur!
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-17 13:22:58 följande:
    Pratade precis med väninna som var i Kalifornien för något år sedan och hon gillade inte alls SF? Trodde alla gjorde det? Däremot var hennes favorit San Diego och området kring Solvang, los Olivos ... fast hon hade inte sett Sideways . Så nu börjar jag fundera igen ... 4 nätter i SF, ska man kanske bara ta 3? och San Diego har vi ju inte lagt med på vår rutt.
    Hm, jag trodde också att alla gillade SF!

Vi har tre nätter i San Diego, och då typ tre dagar eftersom vi planerar att komma dit tidigt på dagen. Har inte spikat boende ännu, men lutar åt Hyatt. Det vi vet ännu att vi ska göra är att gå på djurparken, Sea World, hänga vid beachen, spana in oulets och allmänt insupa atmosfären. Det ÄR ju svårt att hinna allt man vill...

Vi tar Grand Canyon via en helikoptertur från Las Vegas, så får vi sett det också...
  • Lapinette

Låter bra Joji ... skulle inte ni vidare till Hawaii sen? Hur många veckor blir ni borta?

• Telemarkgrrl

Knuffar ni ut Las Vegas då till förmån för San Diego, Lappis? Det kommer att bli väldigt mycket bilåkande för er annars?

• Lapinette

Inte så farligt faktiskt. La in Las Vegas då det inte blev så mycket mer än den rutten jag tänkt från början. Om vi åker till San Diego blir det ca 3 timmar mer i bil, 295 km. Hmmm... vi får se! Hade nog inte tänkt putta ut något utan ta en natt mindre i Los Angeles och kanske en utmed Highway 1.

På rutten vi har nu (utan San Diego) blir det 2 647 km på 16 dagar. Nu i Påsk blir det dryga 4 000 km på 10 dagar!!! Men då bränner vi ju nästan rakt ned från Stockholm till norra Frankrike.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut