• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

Jo men ni ska ju hinna titta på Death Valley och Las Vegas också när ni väl kommer dit.

Los Angeles lockar inte alls av någon anledning.

• Lapinette

Liksom Las Vegas inte lockar mig men då det bara blir någon timme extra i bilkörning så känns det som "why not".

• Telemarkgrrl

Vad får du fram för siffror? Jag får det till att det tar 10 timmar att köra från Bodie till Las Vegas genom Death Valley. Sen tar det väl ytterligare fem timmar från Las Vegas till Los Angeles, vilket gör att det tar femton timmar Bodie-Las Vegas-Los Angeles jämfört med åtta timmar Bodie-Los Angeles?

• Lapinette

Ja, hur har jag räknat??!! Måste kolla igen.

• Lapinette

Så här tänkte jag ... (försöker komma ihåg) .. från början skulle vi ha gjort en liten sväng in i Death Valley från Lone Pine och ut lite söderut och med den rutten så innebar det bara en dryg timme extra och vi hamnar i Las Vegas istället.

• Lapinette

Har nu kollat med San Diego istället för Las Vegas och då blir det 13 h 18 min via Death Valley och Las Vegas istället för att köra rakt ned på 8 h.

• Lapinette

Så då är frågan är Death Valley och Las Vegas värd dryga 5 timmar extra i bil och 1-2 övernattningar?

• fru AM

Lappis & Tels: har ni vägarna förbi Santa Barbara kan ni väl titta in på mitt ex:s B&B och sparka honom (hårt) i rumpan från mig. Han vägrar att bli facebookkompis med mig så jag är sur ...

• Lapinette

Ha, ha ... har kollat in stället men jag tror inte vi stoppar redan där eftersom vi stannar i Los Angeles. Tar vårt stopp lite högre upp utmed Highway 1.

• fru AM

Kan ni åka förbi bara då och slänga något kladdigt på trappan?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut