• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Kul diskussion ni hade igår om ex på FB förresten! Jag har sökt på en del ex i FB, men de som jag hittat har jag inte skickat några förfrågningar till, kan inte riktigt med, känner jag. Lite nyfiken kan jag ju i ärlighetens namn erkänna att jag är, eftersom jag sökt på några av dem, men sen har jag låtit det stanna vid det.

Lappis - låter vettigt att inte försöka klämma in både San Diego & Las Vegas. Jag tyckte att vi bilade en hel del när vi var där (tror det var ca 10 dgr vi var iväg), men vi skippade både San Diego & Las Vegas för att hinna med mer på varje ställe & slippa sitta i bilen hela tiden alt bara hoppa ur bilen, kolla in en sevärdhet & sen dra vidare direkt när man "bockat av" den. Hade jag gjort om samma resa idag hade nog upplägget varit ett annat, men då 1998 var vi supernöjda med den rutten vi körde då. Det var nog tur att inte internet var så utbrett då, hade förmodligen jag hamnat i total beslutsvånda för att bestämma vilka ställen vi skulle prioritera...

• Piggelin1

Ab Fab igen - det blir nog inte Gilleleje Badehotel - iaf inte under detta årets tjejresa. Valutakursen DKK vs SEK är ju inte speciellt gynnsam för tillfället, så önskemålet är att vi ska hålla oss inom Sverige. Men nu har jag sparat ner din fil, så den finns tydligt sparad bland alla andra resetips!

• Piggelin1

Japp - ljudbok eller nerladdade Sommarpratare är vår specialitet under långa bilresor! Fast sommarpratarna är ju lite svåra att förstå för din make, Lappis Men till alla andra kan jag verkligen rekommendera det! Lagom långa & många intressanta människor.

• Piggelin1

...och så spammar jag tråden precis som vanligt

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-19 17:03:09 följande:
    Joji - hur ser ert upplägg ut? Vilka städer och hur många dagar?
    Planen är:

San Fransisco 4 nätter, Carmel 1 natt, Pismo Beach 1 natt, Santa Barbara 1 natt, Santa Monica 2 nätter, Beverly Hills/Hollywood (har inte bestämt oss ännu var vi ska bo) 3 nätter, San Diego 3 nätter, Las Vegas 3 nätter, Hawaii - Kauai 7 nätter.

Åh vad jag längtar! Men jag fick just också någon konstig känsla: Åh nej, tänk när det är över!
  • E11a

Spamma på du bara Piggelin! Det är bara trevligt

I morgon blir det tåget till Paris. Ska visst bli 15oC sol. Perfekt!

• anne på grönkulla

poddradioprogram är hemligheten som får iväg mig till gymmet, kan jag konstatera

Piggelin1 skrev 2009-03-19 21:27:05 följande:
    Japp - ljudbok eller nerladdade Sommarpratare är vår specialitet under långa bilresor! Fast sommarpratarna är ju lite svåra att förstå för din make, Lappis Men till alla andra kan jag verkligen rekommendera det! Lagom långa & många intressanta människor.
  • Lapinette

Ahhh så mycket härlig läsning när man kommer till jobbet på morgonen!

Gosnosen välkommen hem och vad härligt ni har haft det! Så ni gillade också Kanonkop. De var de enda flaskor vi fick med oss hem. Kommer inte ihåg om vi har någon flaska kvar eller om de är uppdruckan (troligen uppdruckna ). Ska spara ned dina recensioner gällande restauranger. Både jag och maken är sugna på att åka tillbaka.

E11a, våra vänner i Paris som var tipsade oss om Namibia sov också vissa nätter i tält på bilen. Det hade funkat jättebra.

Joji, var inte orolig när ni väl är hemma från er fantastiska resa så finns det alltid en ny att planera.

• Ab fab

God morgon
    Vilken härlig morgon. Började dagen med bad o frukost på Hagabadet. Det gör själen glad. Skall avsluta med TUR-mässan idag. Piggelin- missade bilagan. Var exporterad till Stockholm förra helgen. Så härligt med så många inlägg!

• Lapinette

Ab fab - vilken härlig dag du verkar få! Själv sitter jag här på jobbet framför datorn och är noll motiverad till jobb. Läser om härliga resor och har DI Weekend upllagd på sidan "drycker" bredvid mig. Ahhh... idag vill jag vara ledig!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut