• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Ab fab

ja det var nog det som brann men hon är kvar på ön.
    Fågelskådning, kroppkakor och Alvaret. O Solliden... det är väl det jag vet:-9

• Telemarkgrrl

Glöm inte heller Neptuni åkrar, Skäftekärr och tujaskogen, Byrums raukar, Böda och trollskogen. Och så Långe Erik förstås.

• E11a

Vi hyrde havskajak en dag förra sommaren på Öland. Det var superkul! Dom åker och lämnar en på lämpligt ställe (det är ju en smal ö så man kan ju alltid välja läsidan av ön) och så ringer man och förklarar var man är när man är klar.

Tycker att nordvästra biten a ön är finast. Gillar att bada men gillar inte sand. Man får som en egen "kuppe" i skifferberget där man kan sitta mellan doppen. Sen har dom så fina kossor där också.

Vi lyckades pricka in sommarveckan förra året med massor av bad, sol och paddlande.

Var brun som en pepparkaka när jag komm tillbaka till jobbet och kollegorna ville inte alls tro på att vi hade åkt till Sverige på semester.

Ölandskroppkakor är så himla gott. Köp strutsfiler på strutsfarmen till grillen.

• Ab fab

E11a- tack för tipsen. Havskajak skall definitivt ståpå att-göra-listan

• Lapinette

E11a - låter jättemysigt! Och vilken tur ni hade som prickade in rätt vecka. Sånt lyckas ju aldrig vi med ... det är därför det aldrig blir någon semester i Sverige.

Ego - vårt hotell i Los Angeles är nu upp i normalt prisläge igen och vi "råkade" göra vår hotellbokning felaktig i söndags så den gick aldrig igenom. Maken försökte boka om igår när vi upptäckte fadäsen men då strulade hans dator/hemsidan/uppkopplingen och sen när jag påminde honom sent igår kväll så hade priset höjs . Jäklar vad arg jag blev (har lugnat ned mig idag). Så nu kostar rummet ca 600 kr mer per natt.

• Tinga

Det där med valutakurs är ett område för sig just nu. Jag har flera idéer för sommarsemestern, men inget är sådant som vi bara måste göra just nu, utan vi känner att det är lite valutaberoende. Avvaktar nog ett tag till, så får vi se vad som händer. Maken ska ha sex veckors semester i sommar och jag är föräldraledig, så vi är hyfsat flexibla vad gäller avresedagar och inbillar oss därför att vi kan vänta ett tag med att boka. Egentligen gillar jag att boka ett tag i förväg, så att man har något att se fram emot, men ibland får det bli som det blir.

Imorgon bär det äntligen av till Barcelona! Det mesta av packningen är förberedd, så nu är det bara det sista som ska fixas. Det får bli under dagen idag, för ikväll blir det födeledagskalas. För mig! Fick en spahelg i present av maken, så dagen har börjat bra. Det enda som inte känns så bra är väderprognosen för Barca, men jag hoppas att det blir bättre än utlovat (torsdag regn, fredag mulet och lördag-söndag växlande, knappt 15 grader).

E11a - det låter jättetrevligt med havskajakpaddling längs Ölands kust! Ska definitivt spara den informationen i minnet, för det är en grej jag verkligen är sugen på att göra. Har en kollega som paddlat i Västerviks skärgård och det ska också vara riktigt mysigt. De paddlade typ längst ut i havsbandet, bodde över på ett mysigt pensionat och paddlade tillbaka dagen efter.

• Lapinette

Grattis Tinga och härligt present!! Trist med vädret i Barcelona men låt hoppas att väderprognosen är felaktig.

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-31 09:05:39 följande:
    Ego - vårt hotell i Los Angeles är nu upp i normalt prisläge igen och vi "råkade" göra vår hotellbokning felaktig i söndags så den gick aldrig igenom. Maken försökte boka om igår när vi upptäckte fadäsen men då strulade hans dator/hemsidan/uppkopplingen och sen när jag påminde honom sent igår kväll så hade priset höjs . Jäklar vad arg jag blev (har lugnat ned mig idag). Så nu kostar rummet ca 600 kr mer per natt.
    Åh vad störande! Visst är det vidrigt med de höjda priserna? Flera av våra hotell ligger nu 500 - i högsta fall 2000 kronor högre än tidigare!
  • Lapinette

Absolut störande då det gällande en knapptryckning på datorn som var vår miss. Vi trodde att bokningen var klar och genomförd *SUCK*.

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-31 13:57:47 följande:
    Absolut störande då det gällande en knapptryckning på datorn som var vår miss. Vi trodde att bokningen var klar och genomförd *SUCK*.
    Ja precis - ännu mer störande!!!!! Man får försöka samla nya krafter på något vis... Tänka att man avstår att shoppa nåt annat eller så och på så vis "sparar" pengar... Men det är inte lätt när man befinner sig mitt i det!
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut