Det där med valutakurs är ett område för sig just nu. Jag har flera idéer för sommarsemestern, men inget är sådant som vi bara måste göra just nu, utan vi känner att det är lite valutaberoende. Avvaktar nog ett tag till, så får vi se vad som händer. Maken ska ha sex veckors semester i sommar och jag är föräldraledig, så vi är hyfsat flexibla vad gäller avresedagar och inbillar oss därför att vi kan vänta ett tag med att boka. Egentligen gillar jag att boka ett tag i förväg, så att man har något att se fram emot, men ibland får det bli som det blir.
Imorgon bär det äntligen av till Barcelona! Det mesta av packningen är förberedd, så nu är det bara det sista som ska fixas. Det får bli under dagen idag, för ikväll blir det födeledagskalas. För mig! Fick en spahelg i present av maken, så dagen har börjat bra. Det enda som inte känns så bra är väderprognosen för Barca, men jag hoppas att det blir bättre än utlovat (torsdag regn, fredag mulet och lördag-söndag växlande, knappt 15 grader).
E11a - det låter jättetrevligt med havskajakpaddling längs Ölands kust! Ska definitivt spara den informationen i minnet, för det är en grej jag verkligen är sugen på att göra. Har en kollega som paddlat i Västerviks skärgård och det ska också vara riktigt mysigt. De paddlade typ längst ut i havsbandet, bodde över på ett mysigt pensionat och paddlade tillbaka dagen efter.