• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • gosnosen

Piggelin - vad kul att prinsessan bott där igen! Det måste ju vara ett gott betyg för Bickley! Det fanns en hälsning i gästboken från förra året (el. kanske 2007) då Madeleine hade bott där tillsammans med chefen för Childhood också. Lycka till med er förestående flytt också! Vad härligt att flytta in i sprillans nytt.

Själva har vi ingen resa alls planerad just nu. I sommar väntar köksombyggnad i huset och ev. åker vi iväg en vecka någonstans (kanske Kroatien) med min pappa efter det då pappa är så snäll och hjälper till att bygga. Mest drömmer vi om Maldiverna (måste ju hinna dit innan det försvinner ). Får se om vi får in det i budgeten i höst eller om det får vänta till nästa år.

Grattis till er USA-resenärer att dollarn börjat gå ner igen! Alla ören ned är ju på plus.

• Lapinette

Hej gosnosen!

Har också sagt att jag vill till Maldiverna innan det försvinner och hade faktiskt som ett av mina typ 10 förslag på resor i år men maken verkar måttligt förtjust. Vet inte hur vi skulle klara 2 veckor på en ö där det inte finns så mycket att utforska och göra. Kanske vore nyttigt för oss?!! eller så leder det till skilsmässa .

• Lapinette

Förresten gosnosen, tittade precis på Buellton efter att ha sett att ni gjorde ett stopp där på er resa. Har fortfarande inte bestämt stoppen på Highway 1 och nu funderar jag på Buellton då jag hittat ett billigt och bra hotell där som ligger på gångavstånd från Hitching Post (det var väl så stället hette i Sideways?). Sen funderar jag på att ta nästa stopp i Carmel by the sea.

• gosnosen

Lappis - nej, Maldiverna kräver nog att man är intresserad av lite vattensport om man inte ska bli för rastlös. Vi dyker ju så jag tror att vi skulle klara oss... Måste bara passa in rätt säsong så att valhajarna och mantorna är där, och det har maken bättre koll på. Vi har också hittat stället vi skulle vilja bo på, men har lite svårt att motivera att betala pengarna. www.hiltonworldresorts.com/Resorts/Maldives/index.html

Buellton var för övrigt ingenting förutom Hitching post där vi förstås stannade till och drack deras Pinot Noir, men det är nära till Solvang och Los Olivos. Boka då också in en middag på Los Olivos Café. Det var jättemysigt och bland det godaste kött jag någonsin ätit. Om man inte vill åka runt bland vingårdarna räcker det med en eftermiddag och kväll där. Har läst en del om detta hotell som också ligger i närheten: www.madonnainn.com/ som tydligen ska vara lite speciellt.

• E11a

Maken träffade en vän i fredags kväll som just kommit tillbaka från ett sabbatsår. Vännen med fru har tillbringat 1 år i Australien och på Nya Zeeland. Han är Australiensare så de pasade på att tillbringa ganska mycket tid med familjen där, men sedan har de luffat runt. Hyrt en stor camper van, börjat med att besöka några bra vingårdar för att ha ett bra vinförråd under resan och sedan kört ett rejält varv i Australien och tillbringat ett par månader på Nya Zeeland också. Dom jobbar båda som konsulter och avslutade sina uppdrag, hyrde ut lägenheten och stack iväg. Han har precis börjat ett nytt uppdrag hemmavid nu medan hon vill ha lite tid att "landa igen". Dom verkar ha haft det jättehärligt! Jag vill verkligen verkligen göra något liknande!

• Lapinette

gosnosen - det skulle vara en natt och för att besöka lite vingårdar, Solvang och los Olivos innan vi drar vidare.

E11a - ja, ett sabbatsår skulle inte sitta helt fel! Dock tror jag varken min eller makens arbetsgivare skulle gå med på det ... fast å andra sidan nu när det är lågkonjunktur så kanske det skulle funka?

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-29 17:19:47 följande:
    Nu är första hotellet i USA bokat - det i LA!
    Vilket blev det?
  • Lapinette

Joji - Hotel Angeleno som tillhör kedjan Joie de Vivre (kommer nog att boka samma kedja i SF).

• Piggelin1

Hej hej,
    kul att läsa om era Kalifornien-planer!!

Ang att boka hotell på nätet, så hittade jag denna sajten för ett par-tre år sen www.venere.com/ Fördelen med Venere jämfört med hotels.com är att man inte betalar i förväg. Av princip är jag emot det där att betala för ngt som man inte kommer att utnyttja förrän kanske ett halvår senare (snacka om att att hotels.com tjänar pengar på räntan...). Så då tyckte jag att Venere var kanon. De tog numret till kreditkortet, men det var ju bara för att ha utifall att man inte dyker upp som planerat, som jag tror att de flesta gör.
    Tror att Venere ursprungligen är en italiensk sajt, så de har massor av ställen i Italien, Frankrike etc. Verkar som om det finns en hel del i USA med. Sökte precis på LA & fick upp 127 olika hotell. Kanske kan vara ngt för er som planerar era USA-trippar?!

Gosnosen - kul med köksrenovering! Själv stod jag & packade upp lådor i vårt sprillans nya kök i lördags & även en sväng igår. Kul att fundera/planera lite "Hmmm, vad ska man ställa var? Vad blir mest optimalt osv"
    Fast vi har inte flyttat in "på riktigt" ännu - kört en massa grejor/lådor nu i helgen & på lördag kommer flyttfirman & tar möblerna. Spännande!

Ella - lät som en underbar resa som vännerna varit på! Har en kompis där båda tog långledigt (också konsulter) efter deras bröllop & drog till SA, Australien, NZ, ngn ö i söderhavet & så avslut på Hawaii

• Piggelin1

Ab Fab - Sankt Jörgen lät ju helt OK! Brorsan var där på seminarium för några månader sen & pratade gott om stället - fast han utforskade ju förstås inte spaet, men en allmän uppfattnimg kan man ju alltid få & jag vill minnas att den var väldigt positiv!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut