• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Joji
    Lapinette skrev 2009-03-20 09:07:05 följande:
    Joji, var inte orolig när ni väl är hemma från er fantastiska resa så finns det alltid en ny att planera.
    Åh tack - det har du verkligen rätt i!
  • Joji

Jag funkar faktiskt så att jag alltid vill ha en resa att se fram emot... Så denna tråden är ju underbar för inspiration!

• Lapinette

Maken blir ibland tokig på mig för jag har en förmåga att prat om nästa resan när vi är på semester. Njut av det som är just nu och planera sedan men vi har oftast resor för ett år framöver inplanerade.

• Ab fab

Jag tillhör också reseplanerarna även om jag legat av mig de senaste åren. Ju fler resor i tjänsten desto mer har jag blivit en husmus.

• Lapinette

Så är det ju, man blir trött av att ständigt vara på flygplatser. Reste inte så mycket när jag åkte fram och tillbaka till Cannes varanna vecka. Det kändes som semester när jag var där.

• Ab fab

Sommarsemestern blir lite hackad o malen igår. Inga stora resor planerade. En långweekend i London med tonåringarna. Det skall bli så roligt att åka med dem då det är deras premiärtur till London. jag hängde där på 80-talet så den blir väl en o annan promenad längs memory lane

Vi har hyrt hus på Öland i mitten på augusti. Golf, natur o kultur verkar det bli. O sen de där veckorna i juli har jag ingen aning om just nu. Kanske Finland- har en släkting som tillhör de där coola finska arkitekterna. han har byggt ett nytt hus på en liten ö. Ingen el, bara solpaneler. Låter lite lockande

• Piggelin1

Ab Fab - vilken mysig morgon! Jättelängesen jag var på Hagabadet, men det är så mysig stämning där.
    Kul med TUR-mässan & lyllos dig som slipper trängas med den "vanliga pöbeln" Vi funderar på att gå dit ett par timmar före stängningsdags imorgon & hoppas att folk hunnit börja tröttna då...
    Ska strax stoppa dottern i vagnen & gå ut i solen en sväng, vem vet, vi kanske möts på vägen om du ska till mässan

Det är verkligen VÅR i luften nu! Min mammas snödroppar % krokusar blommade för fullt när vi var där igår! ...och så är det ju vårdagsjämningen idag! Var iväg & handlade på fm (dotttern, undertecknad & en massa panschisar...) & då kunde jag inte motstå ett knippe sparris!
    Rosen - några bakpotatisar fick följa med hem också - sugen på att testa det där kryddsmöret du skrev om förra helgen!

Ok, nu är dottern otålig & kommer med sina skor - dags att dra ut i solen & njuta av dessa få veckorna hemma!

• anne på grönkulla

För er som reser till USA - Lonely Planet verkar just ha släppt "US trips" med olika resrutter - om det bara är webbguider eller guideböcker man kan köpa vet jag inte, men en koll på deras hemsida bör ju ge nån vägledning.

• Lapinette

Tack för tipset! Jag sitter och väntar på (april) att Lonely Planet ska släppa sin nya upplaga av Kalifornien. Går med jämna mellanrum in i bokhandeln och smygtittar på den som är från 2006.

• Joji
    Lapinette skrev 2009-03-21 10:30:38 följande:
    Tack för tipset! Jag sitter och väntar på (april) att Lonely Planet ska släppa sin nya upplaga av Kalifornien. Går med jämna mellanrum in i bokhandeln och smygtittar på den som är från 2006.
    Haha, samma här! På Turmässan i GBG idag spanades det också hejvilt på reseböcker, men vi inväntar Lonely Planets nya!
Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut