• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

Tinga, grattis i efterskott och ha det så himla skönt i Barcelona! Hoppas att väderprognosen är fel så att det blir sol och +20!

• Lapinette

Hur går det med alla resplaner?

Själv har jag suttit och letat hotell ... never ending story och nu snöat in mig på Ojai (ovanför Santa Barbara). Hamnade där då jag älskar serien Brothers & Sisters och så visar det sig vara en mysig liten stad med massor av B&B och SPA'n. MEN självfallet får jag inte riktigt ihop det med resterande trippen.

• lourdes

Hej,
    Undrar om någon skulle kunna tipsa mig om hotell i London. Ska dit med mannen i slutet av maj. Har varit inne på tripadvisor, men jag blir alldeles snurrig av alla förslag. Tänkte att det kanske finns någon här som kan tipsa om något bra, och prisvärt hotell i centala London. Jättetacksam för alla tips!

• Lapinette

Ahhh... London hotel som är så jäkla svårt. Tycker alltid man hamnar på något rum där man knappt kan gå mellan sängen och väggen och minst av allt ställa väskan någonstans... och heltäckningsmatta. Ska spara dina tips Ab fab.

• Ab fab

Ja London är djungel
    Hotellet som vi bodde på med jobbet var bra. Ligger i the City så det är ju inget sprudlande kvällsliv

Det vi bokade till familjesemestern fick jag tips om här på BT. Billigt som sjutton för det man ser ut att få OCH det ligger inte i Bayswater. Annars är en charterklassiker St Giles

• E11a

Jag har hört att Charlotte street hotel ska vara bra.

www.firmdale.com/index.php&sub_page_id=36

Har själv aldrig bott där (jag bor ju i London och behöver sällan bo på hotell blir oftast insläppt hemma .

Men jag har fikat där och druckit drinkar i baren.
    Livlig och trevlig bar. Lite samma känsla som gamla Lydmar i Stockholm.

• E11a

På onsdag åker vi till New York (hemresa måndag kväll så det blir några dagar). Några tips på kul saker att göra? Vad har ni för smultronställen i The Big Apple?

• Telis

E11a, åh vad härligt med en New York-resa! Jag har bara varit där i ca fem dagar men jag tycker att det bästa var att bara strose runt, titta på folk och insupa atmosfären. Det var coolt att se hur den förändrades bara från ett kvarter till ett annat. Soho, Central Park och Bryant Park var lite extra mysiga områden tycker jag.

Om du vill ha lite andra tips än bara Times square, Central Park, Frihetsgudinnan osv så kan du titta här: ettannatnewyork.blogspot.com/ Där finns lite roliga och udda NY-tips!

Ha en jättefin resa!

• Ab fab

Jag var i NY i november. Konferens mest hela tiden men hann med några saker. Det bästa var en Sex and the city rundtur- perfekt för en älskare av serien som jag.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut