• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

Jo, jag har använt mig av Venere tidigare också och den funkar ju också bra.

Fast ibland är det också skönt att betala i förväg, då sprider man ju ut semesterkostnaden lite och så känns det lyxigt att åka på semester när allt är betalt i förväg. Det känns liksom som GRATIS.

• Lapinette

Piggelin - använde mig en del av Venere förut men har nu helt snöat in på Tripadvisor och så hotels.com. Ska in och kika lite där.

• Ab fab

Surfar igenom alla hotellsidor just nu. Kunde inte i min vildaste fantasi förstå att det skulle bli så komplicerat att hitta hotellrum en natt i Köpenhamn i april. Och dyrt... DKK står i 1,47.. brrrr Men nu verkar jag fått napp hos hotel ibsen. Väntar på konfirmation

• Piggelin1

Ab Fab - danska kronan är verkligen svindyr just nu Därav att vi skippar Danmarksturen på tjejresan i år. Istället lutar det åt Halltoprs Gästgiveri på Öland! www.halltorpsgastgiveri.se/
    Har varit där ett par ggr förut, men det var minst tio år sen senast. Hoppas på att det är lika bra nu som då!
    Lite glasrikesshopping på vägen dit/hem, & så måste vi ju kvista förbi www.paradisverkstaden.se/ när vi är på Öland också! De har så himla mkt fint där!

• Ab fab

Åh Öland skall jag till i sommar. Vi har hyrt ett hus på ekerum 15-22 augusti. maken skall spela golf o jag skall cykla omkring. Så har du några Ölandstips tar jag gärna emot

• Piggelin1

Ab Fab,
    kul!
    Blev lite nyfiken & spanade precis vart Ekerum ligger (har nämligen aldrig hört talas om detta innan), såg att det ligger rätt nära Halltorp.

Jag tror att jag ska ha lite tips, men jag får rota lite i minnet, det var länge sen jag var där senast, närmare tio år sen skulle jag tro.

• Ab fab

jag har inte varit på Öland på säkert 20 år så det måste ju vara preskiberat

Min favoritkock är Karin Fransson på hotel Borgholm. dit vill jag gärna

• Lapinette

Själv har jag åkt över Ölandsbron en sommar med min pappa och ätit lunch och sen tillbaka . Hmmm... kan det ha varit en så där 25 år sedan?

• Piggelin1

Himmelsberga by - ligger det på Öland tro?
    Långe Jan, fyren på sydspetsen?
    Eketorps borg - ngn slags uppbyggs sten-/bronsåldersby - om man är sugen på sådant... Eller var det på Gotland? Hmmm, minnet är inte riktigt hundra.

ja just det, Karin Fransson! Var det inte hennes ställe som brann ner för några år sen?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut