• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

En måhända väldigt fånig, men lite kul grej som jag tänkte att jag skulle dela med mig av - inte minst till Gosnosen
    Mannen hade sprungit ihop med våra bekanta som kom hem från SA häromdagen - de var jättenöjda med resan (som väntat!) & likaså med Bickley House. Den ena mannen var lite extra nöjd eftersom rummet där han & hans fru hade bott, där hade prinsessan Madeleine bot precis nätterna innan

På tal om SA - läste precis på nätet att SA inte ger Dalai Lama visum till den fredskonferens (med nobelfredstagare) som skulle äga rum till helgen. Vad pysslar den nya regeringen därnere med egentligen?? Kan inte låta bli att undra lite då & då hur det ska gå för SA i framtiden? Redan när vi var där fanns ju farhågor att SA kunde bli det nya Zimbabwe, & de farhågorna lär ju tyvärr inte vara mindre idag

Åt förresten säsongens första sparris i helgen som gick! Kokade dem i buljong & hade sen bara smält smör, pressad citron, parmesan, salt & peppar till - yummie!
    Vinet till blev en vääääldigt oväntad men god kombo - Periquita Reserva! Det var sådär så att jag riktigt hoppade till - men oj, vad GOTT det var ihop, trodde inte alls att det skulle funka Konstiga smaklökar månne?!

• Joji

Ni som varit i San Diego... Ska man bo i stan, eller vid Mission Beach? Eller, spelar det ingen roll?

• Piggelin1

Tjing!
    Mitt uppe i flyttpackartagen - är man en kokboksnörd eller kokboksnörd Plockade ner alla kokböcker & några vinböcker från hyllorna i köket idag - de fyllde fyra stora papperskassar...
    Kom i samma veva på att vi inte vet vart vi ska göra av alla böckerna i nya köket - där finns ingen hylla på samma sätt som vi har idag...
    Hmmm, lyxproblem att grunna på

Var på efterbesiktning idag, nu är det såååå nära, imorgon fm får vi nycklarna!! Sista tapeten hade kommit upp - fick en sån där känsla a´ la WOW, vad bra det blev!! Vääääldigt randigt, men häftigt, tycker vi!

Ab Fab - tänkte på dig igen igår - vi var nämligen på banken intill där du jobbar igår fm för att lösa byggnadskreditivet/skriva på köpebrevet

• Lapinette

Piggelin - vad härligt med flytt!

Kalifornien - har tagit det lite lugnt de senaste veckorna med planerandet. Tanken var att vi skulle boka alla hotell i helgen som var men tiden bara rann iväg. Vet inte varför men känner ingen panik utan det får bli som det blir. Går dock in och kikar efter Lonely Planet med jämna mellanrum. Snart är det april!

Sydafrika - kunde inte låta bli och titta på flyg dit i januari 2010. Tänkte en kombinerade Kapstaden - Namibiaresa. Kanske inte nu i januari men året där på? Jag vet, det är långt fram men drömma måste man väl få göra?

• Ab fab

kokböcker... hmmmm de har en tendens att bli många. När jag reste mycket var kokböcker det enda jag köpte som souvenir. Sålde två lådor förra ret så nu är det kokböcker som jag faktiskt använder kvar

Igår var jag på hotellvisning- St Jörgen spa i Göteborg. Vilket underbart ställe. Har ni chancen är det verkligen ett hotell att besöka
    www.sanktjorgenpark.se/

• Lapinette

Ab fab - vi har ju redan bokat hotell i Göteborg !

• Lapinette

Gällande kokböcker hade jag en förkärlek till dem förut. Tyvärr så används de väldigt sällan (förutom att kombinera mat med vin som jag älskar). Jag tar ut nästan alla recept från internet eller så får jag dem från er !

• Ab fab

Det här är mer ett rekreationshotell lite utanför stan, inte kanske för weekend i stan
  • Telemarkgrrl

Joji skrev 2009-03-26 17:59:12 följande:

Ni som varit i San Diego... Ska man bo i stan, eller vid Mission Beach? Eller, spelar det ingen roll?
    Joji, jag har frågat min San Diego-kontakt och hon säger att det beror på vad man är ute efter. Mission beach ligger ju vid havet, har en strandpromenad, ligger rätt nära Sea world och det är ganska mycket studenter som bor där, särskilt under sommaren. Det finns en del sleazy områden och andra som är jättefina. Om man bor downtown kan man gärna bo ner mot hamnen, där finns det mycket restauranger och uteställen. Det är mer trafik nere i stan förstås men också närmare tex zoo och Balboa park. Men oavsett var man bor så är det lätt att ta sig runt (om man har bil), det finns mycket motorvägar och det är inte så jättestort.

Tja, så summa summarum, det beror helt på vad ni är ute efter.
  • Telemarkgrrl

Lycka till med flytten, Piggelin! Och tack för länken du skickade häromdagen!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut