• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Ska på skoj kolla hur många km vi körde i Portugal. Har där bara lagt in antalet timmar i min planeringsfil.

• Telemarkgrrl

Ja om ni tycker att det är okej att åka mycket bil så ska ni självklart göra det! Jag bara utgår ifrån mig själv och min man, vi hatar att känna oss stressade utan vill ha gott om tid att strosa runt på varje ställe och hinna stanna utefter vägen om man ser något fint ställe osv. Och att inte behöva åka varken så långa pass eller varje dag.

Vi ligger på lite färre mil än er nu (eftersom vi inte ska till Sonoma) och jag är rädd att det blir lite för långt för oss egentligen. Det blir ju säkert också fler mil än vad man räknar med. Jag har för mig att gosnosen kom upp i 400 mil på ungefär samma rutt som vi och det är ju mycket längre än vad det ser ut att vara på kartan.

• Telemarkgrrl

Äh, jag ska sluta räkna kilometer nu, dom spelar ju ingen som helst roll egentligen. Det är ju hur lång tid man måste sitta i bilen som är viktiga.

• Lapinette

Telis - precis, jag brukar normalt räkna timmar (som när vi var i Portugal) och inte km. Brukar också tänka som er att inte behöva sitta för länge per dag (max 4 timmar) och gärna stanna 2-3 nätter på ett och samma ställe men attans vad mycket man vill se i Kalifornien. Kanske blir det San Diego till fördel mot Las Vegas och Death Valley? Sa ju tidigare att vi struntade i Las Vegas med omnejd då det känns som det blir för mycket sitta i bil och får ta det på en separat resa. Måste kolla och läsa lite mer.

• Lapinette

En fråga Telis - hur många nätter planerar ni in i Los Angeles?

• Telemarkgrrl

Fyra timmar tycker jag också känns som en bra gräns, ändå måste vi överskrida den ett par gånger under resan.

Problemet är ju inte heller enbart att det blir mycket bilåkande, om man åker mycket bil hinner man ju dessutom komma fram till fler ställen som man vill titta på.

• Telemarkgrrl

Inga nätter alls, vi skippar Los Angeles helt och hållet!

• Lapinette

Tar jag bort Death Valley och Las Vegas blir det endast 3 timmar mindre i bil!

• Lapinette

Sorry 4 timmar skulle det vara.

Ahhh.. inte Los Angeles alls!!!

• Lapinette

Vi överskrider 4 timmars gränsen 2 gånger och det är till och från Las Vegas.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut