• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Ab Fab - din glidare där - kul med Barcelona

Rosen förresten - nu kom jag precis på att du figurerade i en dröm jag hade inatt Mannen & jag har lite funderingar på att testa detta www.mikadosweden.com/ när vi är i Jämtland i juni & jag drömde att du hade varit där
    Läste en recension i di.se för ett tag sen, som höjde stället till skyarna. "gastronomiskt är nyuppståndna Take Mikado antagligen det närmaste man kommer Tokyo i Sverige."

• Piggelin1

Allt är precis som vanligt, mina inlägg kommer i flock
    Dottern ligger & vilar en stund, bäst att passa på!

• Lapinette

Ahhh.. är det japanen som hade ute i Brunflo tidigare! Har självfallet varit där och t o m fått skjuts "hem" av honom. Suveränt att han öppnar igen för förra stället brann väl ned?

• Telemarkgrrl

Piggelin, ja precis den väninnan var det!

• Piggelin1

Lappis - så du var där när det låg i Brunflo?! Kul! Jag åkte förbi en gång för en massa år sen - det såg verkligen inget speciellt ut utifrån & Brunflo är ju bara en liten håla - & så var det ngt alldeles outstanding tydligen! Coolt!
    Vad tyckte du om det när du var där?! Längesen?

Aha, så ni ska bo precis vid Leidseplein - det är ju centralt & bra! Det ligger en hel del restauranter vid Leidseplein, lite turistigt, men bätte än Rembrandplein, som bara är super"tacky"/-turistigt & jag undviker som pesten, liksom Red Light District. Gatan (kan det vara Damrak?) mellan Dam & centralstationen gör man också helt rätt i att skippa.

Aha, Telis, så det var hon! Misstänkte nästan det - minns att du berättat att ni brukar åka skidor ihop!

• Piggelin1

Just det Lappis - ni som kommer med bil - det är extremt mkt enkelriktat i A'dam & lyckas ni köra längs ngn av alla kanalerna, så är de alltid enkelriktade. Ena sidan åt ena hållet, andra sidan kan man köra åt andra hållet. Men var beredd på att möta cyklister, i Holland är det tillåtet att cykla mot enkelriktat Likaså om ni traskar över ngn gata, att spana efter bilar är ingen match, men cyklisterna kör på i 200 knyck & jag har sett cyklister krocka med förvirrade turister åtskilliga ggr genom åren. Så numera tittar jag alltid en extra gång efter cyklister innan jag korsar en gata där...!

• anne på grönkulla

Ha, nu börjar vi tangera min vildare resplaner! Tåg från Istanbul till Teheran står på agenda...

Ab fab skrev 2009-03-16 08:45:01 följande:

Appropå tågresor.. läste en annons i Svenskan i helgen. Tåg från Syrien till Turkiet. Damaskus- Ankara? Det lät verkligen spännande
  • Lapinette

Anne - spännande!

Piggelin - vi har gps så förhoppningsvis visar den åt vilket håll vi ska köra.

• E11a

Här pratas det tåg!
    Jag ska åka tåg på fredag från London till Paris. Är såååååå mycket bättre än att flyga. Går snabbare också. 2tim 20 min från Euston till Gare du Nord. Perfekt! Man behöver bara vara på Euston 30 min innan, det är miljövönligt, man har gott om plats och sitt bagage till hands...... fördelarna är oändliga .

Har bokat Namibia nu. Har finjusterat itineraryn massor av gånger men nu är det nog bra och vi har betalat deposition för bokningarna så nu kan jag inte ändra mig mer, både till makens och resebråns stora lättnad får man förmoda.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut