• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Nej, de gånger jag varit i Florens har det blivit ett hotell i all hast på plats men jag har en väninna som bodde i en kurort strax utanför som visst var väldigt bra. Ska försöka kolla efter och se om jag minns vad stället heter.

• Lapinette

Adamia - helt otroligt men stället som min väninna pratade om är detsamma som hotellet du hittade ligger i. Kanske det t o m är samma hotell men där sviker minnet något.

• Lapinette

Till er som varit i Death Valley är det värt en "omväg" för att se en liten hörna av den eller är det bättre att dra direkt ned till Los Angeles (vi kommer från Yosemite) och ta en extra natt på något annat ställe?

Planen just nu är att från Yosemite åka och se Bodie och Mono Lake och sen köra ytterligare ett par timmar, stanna för natten. Därefter kommer just möjligheten att antingen:

1.) dra in mot Death Valley och köra en sväng där och sen övernatta ytterligare en natt på något motell innan vi kommer till Los Angeles

2.) skita i Death Valley och dra direkt ned mot LA

Tycker det är jättesvårt och har kollat avstånd, googlat och läst om Death Valley ... från sängen hemma med feber och halsfluss.

• Adamia

Vad kul om det är samma hotell, Lapinette! Jag har inte kollat upp det än, för jag blev fast i förberedelserna för idag istället. Vi firar nämligen vår första bröllopsdag. Under dagen har vi varit iväg på båttur med picknick (här lyser solen och det är jättevarmt och skönt) och nu snart ska vi in till centrum för cocktails och sedan middag på en restaurang som en bekant till oss som driver en restaurang själv har rekommenderat. Recension följer!

• Adamia

Å, och krya på dig Lapinette! Feber och halsfluss lät inte speciellt roligt!

• Lapinette

Adamia - grattis på 1-års dagen!!! Inte ett dugg avis på sol och varmt. Här i Stockholm är det åter vinter efter att massor av snö anlände i början av veckan.

• Lapinette

Har nu åter igen ändrat mig gällande Death Valley vara eller inte vara då jag insett att det inte tar så mycket längre tid att köra till Las Vegas än min lilla tur i ena hörnet av dalen och ut mot Los Angeles. Så nu lär det bli en natt i Las Vegas istället . Shit, börjar bli riktigt nöjd med trippen och ser så fram emot den!

• Joji

Hej!

Jag hänger i här lite, för att se om jag kan få lite tips...

Vi ska ju bila i Kalifornien på vår bröllopsresa (San Fransisco - Highway 1 via Carmel, Pismo Beach, Santa Barbara) Santa Monica - LA - San Diego - Las Vegas - Hawaii.

Vi sitter med datorerna hela kvällarna och letar boende, vilket är kul men svårt! Det vi är mest fokuserade på just nu är att veta VAR i LA man ska bo. Vi väljer mellan Hollywood och Beverly Hills. Har hört och läst att det inte är så safe i Hollywood på kvällarna? Samtidigt som det ju vore skönt att bo så nära alla sevärdheter... Någon som har några tankar och/eller tips så tages det tacksamt emot!

Tar även gärna emot tips på boende i San Diego och Santa Monica. Har ju några vi väljer mellan, men så svårt att veta hur de verkligen är...

• Tinga

Lappis - så som du ligger i hinner ni snart klämma in Grand Canyon också! Death Valley är häftigt men inte nödvändigt och en natt i Las Vegas är fullt tillräckligt om du frågar mig.

Joji - om du vill spara in ett hotellbyte på er resa kan jag tipsa om att bo i Santa Monica under hela LA-vistelsen. Det tar inte särskilt lång tid att köra från SM till Beverly Hills och Hollywood; ungefär en halvtimme. Vi bodde förvisso i Anaheim också (som ju får räknas till LA), men därifrån är det ju betydligt längre till de delar du nämner. (Bodde i Anaheim för att gå på Disneyland.)

Vi bodde på HI i Santa Monica och det var defintivt det mest prisvärda boende vi hittade. Vi betalade runt $90.-/natt för ett dubbelrum, men hotell hittade vi inga under det dubbla.

• Lapinette

Tinga det blir bara en natt i Las Vegas mer har vi inte tid med ... eller rättare sagt vi prioriterar annat men jag kan tänka mig att det är just kvällen/natten där som är häftig.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut