• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

E11a - så nyfiken på er Namibia resa. Hur länge kommer ni att stanna där och vilka ställen kommer ni att se?

• Ab fab

Wow... det låter som en underbar tågresa *aningens grön av avund*

www.historiskaresor.se/resor.asp

anne på grönkulla skrev 2009-03-16 16:10:31 följande:

Ha, nu börjar vi tangera min vildare resplaner! Tåg från Istanbul till Teheran står på agenda...Ab fab skrev 2009-03-16 08:45:01 följande:
  • Lapinette

Tåg är härligt! Har själv tågluffat ett par gånger i Europa och åkt tåg istället för buss ned till alperna när det varit dags för skidåkning. Maken är dock inte lika förtjust ... förstår inte varför.

• Ab fab

Vi tågluffade i augusti- så himla mysigt. Lite bekvämare har man ju blivit än när jag senast var ute... 1987 eller så

• Lapinette

Ab fab - berätta lite mer. Vilka resmål besökte ni? Telis åkte ju också tåg i somras, ned till Grekland, genom Italien. Hur mycket kostar ett interrail numera?

• Ab fab

Vi åkte från Köpenhamn till Paris, Epernay, Bryssel och Hamburg. Tror vi betalade 2300 för ett tio-dagarskort (varav fem resdagar.) Det finns en massa varianter av tid på korten o zoner om jag inte minns fel

• Lapinette

Ahhhh... just det, minns att ni var i Bryssel och Hamburg. Gällande Epernay, har du några tips? Det blir två nätter där i april för oss.

2 300 kronor var ju inte alls dyrt! Nu är årets semester redan planerad men ska ha det i åtanke.

• Telemarkgrrl

Åh, jag älskar att åka tåg! Det behöver inte vara så dyrt heller som folk tror, för två år sen åkte vi två pers till Paris tur och retur för 3400 kr.

Någon gång ska vi åka tåg till Thailand. Det blir grejer det.

• Lapinette

Telis - tåg till Thailand?!! Vilka stopp blir det på vägen?

• Telemarkgrrl

Det skulle bli tåg från Helsingfors till Moskva via St Petersburg, sen transsibiriska järnvägen till Peking. Man kan stanna i Ulan Bator om man vill ett par dagar. Och sen tåg från Peking till Hanoi och så vidare till Bangkok (har jag för mig, det var ett tag sen jag läste på om den resan). Man kan passera Shanghai också tror jag men då tar det längre tid.

Sen ett par veckor på stranden i Thailand och så flyg hem.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut