• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Telemarkgrrl

Jaa, Collioure är verkligen jättefint! Vi var där en vecka och gjorde utflykter upp i Pyrenéerna och till Carcassonne och Perpignan.

Dordogne skulle jag också vilja åka till. Såååå många ställen och sååå lite semester.

• Lapinette

Carcassonne har vi varit och så på landsbygden ovanför Toulouse. Var där för några somrar sedan då vi var inbjudna på ett bröllop. Hade vi bara fortsatt en liten bit så var vi i Bordeaux. Vet inte varför vi aldrig tänkte på det?

• Lapinette

Pratade precis med väninna som var i Kalifornien för något år sedan och hon gillade inte alls SF? Trodde alla gjorde det? Däremot var hennes favorit San Diego och området kring Solvang, los Olivos ... fast hon hade inte sett Sideways .

Så nu börjar jag fundera igen ... 4 nätter i SF, ska man kanske bara ta 3? och San Diego har vi ju inte lagt med på vår rutt.

• Telemarkgrrl

Lappis, jag trodde också att alla gillade San Francisco. Men dom allra flesta verkar ju göra det också så jag tycker inte att ni ska planera in kortare tid där. Ni börjar väl semestern där också, så om ni inte gillar det kan ni bara åka därifrån en dag tidigare?

San Diego ser jag verkligen fram emot, det har jag hört så mycket gott om.

• Lapinette

Ja min väninna hör till undantagen och jag är inte säker på att vi har samma smak hon och jag. Däremot blir jag lite störd över att jag inte tagit med San Diego i beräkningarna. Hur länge planerar ni att stanna där och vad ska ni se/göra?

• Telemarkgrrl

Vi ska stanna i fyra nätter, så det blir tre hela dagar.

Vi ska se djurparken som ska vara jättefin och jättestor, gå ombord på ett stort hangarfartyg (som jag glömt namnet på) som ligger nere i hamnen, ev gå på Sea World, ligga på stranden och bada (det går inte längre norrut), shoppa på outlets, sitta på hamnpromenaden i La Jolla och dricka drinkar och titta på båtar, promenera i Gas Lamp Quarter och ta båten över till Coronado.

Det där är vad jag tror iallafall, vi kommer att ha en infödd guide där så det kanske blir helt andra saker.

• Lapinette

Ahhh ... privat guide. Inte illa! Vår privata guide för SF är i Stockholm när vi är där. Inser att jag nu önskar att vi skulle stanna i ytterligare 3 dagar för att hinna med allt.

• Telemarkgrrl

Jag vet inte om man någonsin kan få tillräckligt med tid, jag skulle också vilja ha tre dagar till för att kunna planera in bara lite till, trots att vi ska vara där i nästan en månad.

• Lapinette

Man blir aldrig nöjd!! Vad är det du känner att ni inte hinner med på er resa? Jag var verkligen nöjd med min planering ända tills min väninna nämnde San Diego. Sen visst skulle jag kunna tänka mig att stanna typ en extra natt här och där utmed resan men det kan ju även vara så att man inte gillar stället så mycket som man gör just nu framför datorn (försöker övertyga mig själv).

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut