• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

Tinga - maken köpte ett par skor i present till mig i fjol i Barcelona men i år kollade jag faktiskt varken efter skor eller kläder (hade redan spenderat en del här hemma innan jag åkte).

• Tinga

Lappis - om jag skulle gå efter vad jag redan spenderat på skor och kläder i år skulle jag inte få göra några fler inköp före midsommar, så den "regeln" struntar jag i.

Jaha, då var det olika bud - Fab tycker att utbudet är kass i Barca och Lappis har uppenbarligen hittat ett par fina. Får väl se vad jag lyckas med. (På en tredagarsresa till Tyskland (av alla ställen ) häromåret lyckades jag iallafall köpa fyra par, så jag har kapacitet för storshopping av skor.

• Lapinette

Tinga - du hittar säkert något fint i Barcelona!

• Ab fab

Jag tror att du kommer hitta massa fina saker i barcelona- vi var nog på fel ställen.

• Originalrosen

"Blivande brudars bästa recept"? Det vore något, hörrni!

• Lapinette

Sitter här och försöker lägga upp planen för Kalifornien. Det blir troligen 4 nätter utmed Highway 1. Några förslag på vart? Två nätter på ett ställe och två nätter någon annanstans.

• Tinga

Lappis - jag tyckte att Carmel var jättemysigt; lite gammaldags atmosfär. Stranden var fin också. Santa Barbara blev jag inte så imponerad av.

• Lapinette

Jag noterar Carmel. Vad tror du om denna rutt. Något ställe vi bör stanna längre i eller kortare?

San Fransisco - 4 nätter
    Yosemite - 2 nätter
    Stanna mellan Yosemite och LA - 1 natt
    Los Angeles - 3 nätter
    Higway 1 - 4 nätter
    Sonoma - 2 nätter

• Tinga

Vad har ni tänkt er att använda tiden till längs HW1? Om man mest vill se saker behövs det max två övernattningar skulle jag vilja säga, för så himla mycket intressant fanns det inte att se där. Om man däremot vill hinna med några timmar i en solstol på stranden också känns det lagom med fyra övernattningar.

Om ni ska ha en natt mellan Los Angeles och Yosemite skulle jag rekommendera att ni tar den närmare Yosemite än LA så att ni hinner fram till Yosemite i god tid på eftermiddagen, för att planera vandringstur till dagen efter och få klarhet i hur allt funkar där, med parkering, transportbussar, osv. Det går ganska fort en hel del tid till alla sådana där praktiska göromål annars, och minst en rejäl heldag vill jag rekommendera i Yosemite. (Gärna två, eftersom jag vet att ni gillar att vandra. ) På sommaren kan det bli ganska varmt där och då är det skönt att komma igång tidigt på morgonen med vandringen, så kan man hellre ta det lite lugnare senare på dagen. Om man ska ge sig upp i bergen (vilket jag absolut tycker) och inte bara gå i dalen så har man ju den jobbigaste delen av vandringen först och har möjlighet att ta den när det inte är så himla varmt.

• Lapinette

Vi tänkte faktiskt ta Yosemite direkt efter SF så resan bör inte bli allt för lång. Maken undrade också vad vi skulle göra 4 nätter utmed Highway 1. Jag hade först planerat 2 men då vi stannar något längre än planerat la jag automatiskt in extra nätter där. Kanske ta bort en utmed Highway 1 (stanna 3 nätter) och lägga till 1 natt någon annanstans.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut