• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Lapinette

feminist - googla lite också så jag inte sitter här och pratar gojja men jag tror inte det behövs ta några sprutor.

• feministbrud
    Lapinette skrev 2009-02-11 14:28:21 följande:
    feminist - googla lite också så jag inte sitter här och pratar gojja men jag tror inte det behövs ta några sprutor.
    Jag ska väl ringa vaccinationscentrum och kolla också, men jag ville få lite goda förhoppningar
  • Piggelin1

hej hej,

Nenne - du är som vanligt för himla rolig Ser dina svärisar framför mig på Keukenhof, den ena dessutom väsandes snuskiga ord mest hela tiden ...och så blommor i red light district
    På tal om A'dam så fastnade jag framför Top Model på TV igår, tjejerna var just i A'dam. Kikade mest hela tiden efter om jag skulle känna igen kvarteren/husen, då & då gjorde jag det Massor med år har jag varit i A'dam & hälsat på brorsan just runt denna tiden feb-mars, underbart att möta våren därnere. *längtar*

Lappis - ser att du fick hjäölp av Ab Fab med hotellbokning - suveränt ju! Annars så såg Flora mysigt ut, hade helt glömt bort det hotellet.

Tooticki - bilderna från Montery var jättefina, liksom Mexico City, kusten, sådana där "pyramider" & så minns jag även bilder från ett Frida Kahlo-museum.

Ab Fab - nu när du skrev att du skulle på resa med tjejerna, så minns jag att ni var i Danmark förra året. Tror att jag sparat länken till ert hotell ngnstans, men visst var det ngn mer stans ni bodde? Vi är ju tre tjejer som brukar åka på tjejresa varje år & när du skrev om Danmark då för länge sen, så tänkte jag att den resan skulle man kunna kopiera rakt av

Lappis igen - vilken dag är det du drar till Barcelona?! Visst är det nästa vecka ngngång? Underbart

• Tooticki
    Piggelin1 skrev 2009-02-11 15:40:09 följande:
    hej hej,Nenne - du är som vanligt för himla rolig Ser dina svärisar framför mig på Keukenhof, den ena dessutom väsandes snuskiga ord mest hela tiden ...och så blommor i red light district På tal om A'dam så fastnade jag framför Top Model på TV igår, tjejerna var just i A'dam. Kikade mest hela tiden efter om jag skulle känna igen kvarteren/husen, då & då gjorde jag det Massor med år har jag varit i A'dam & hälsat på brorsan just runt denna tiden feb-mars, underbart att möta våren därnere. *längtar* Lappis - ser att du fick hjäölp av Ab Fab med hotellbokning - suveränt ju! Annars så såg Flora mysigt ut, hade helt glömt bort det hotellet.Tooticki - bilderna från Montery var jättefina, liksom Mexico City, kusten, sådana där "pyramider" & så minns jag även bilder från ett Frida Kahlo-museum.Ab Fab - nu när du skrev att du skulle på resa med tjejerna, så minns jag att ni var i Danmark förra året. Tror att jag sparat länken till ert hotell ngnstans, men visst var det ngn mer stans ni bodde? Vi är ju tre tjejer som brukar åka på tjejresa varje år & när du skrev om Danmark då för länge sen, så tänkte jag att den resan skulle man kunna kopiera rakt av Lappis igen - vilken dag är det du drar till Barcelona?! Visst är det nästa vecka ngngång? Underbart
    Tack!
  • Lapinette

Ett tips till Telis - Lonely Planet kommer ut med sin nya upplaga av California i april i år. Jag var inne och skulle köpa boken igår men såg att den var från 2006 så jag frågade om de inte hade någon nyare. Avvaktar nu så man får den uppdaterad.

• Telemarkgrrl

Tack för tipset, Lappis! Ska titta i den när den kommer ut och se om det är något.

Just nu måste jag nog ge mig själv guideboks- och googlingsförbud på Kalifornien. Risken är annars överhängande att varenda dag av semestern har blivit inplanerad från morgon till kväll redan långt innan april!

• Lapinette

Telis - jag har varit jätteduktig och inte planerat ett dugg. Har haft fullt upp med Göteborg och annat så tänker jag att vi har tid att planera fram till juli. Självfallet måste en del hotell och boendet i Yosemite bokas innan dess.

Lonely Planet och jag var oskiljaktiga i Portugal. Ska absolut införskaffa den för Kalifornien.

• Lapinette

Tips till Tinga - det var en artikel i Damernas Värld nr 2 2009(läste den hos frissan igår) om Guadeloupe på ca 4-6 sidor.

• Tinga

Lappis - tack för tipset om DV! Vi får väl se vad det slutar med för resmål; just nu är våra småttingar usla på att äta, så det känns inte jättekul att lägga en massa pengar på en resa, där man ska ägna mesta tiden åt att mata små busfrön.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut