• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Ab fab

jag tycker inte om Radison, fd Sheraton. Stort o lite slitet. Hade hellre valt Avalon eller G

Lapinette skrev 2009-02-09 13:36:18 följande:
    Enligt tripadvisor:1.) Radisson SAS Scandinavia2.) First Hotel G3.) Avalon
  • Piggelin1

Telis & Rosen - OK, jag ska absolut ge Amaronen fler chanser, men jag tror inte att jag självmant kommer att gå till bolaget & köpa en 260-kronorsflaska bara sådär Jag har ju druckit aningens billigare Amarone förut & visst är det gott, men förmodligen var mina förväntningar så högt ställda att de inte riktigt infriades
    Men om ngn envisas & slänga några flaskor efter mig, då tar jag emot dem med glädje! Gratis är alltid gott...

F12, är det Melker Anderssons krog? Känner igen namnet & vet att det är en finkrog, men inte mer än så. I vilken del i Sthlm ligger Fredsgatan?

Fråga mig vad du vill om Götet, Lappis, så vet jag en hel massa mer!

Kan bara hålla med Ab Fab. SAS Radisson skulle jag absolut inte rekommendera till ngn, känns mossigt & gammalt. Visst, läget är bra, men det är väl också allt. Minns när det var nybyggt (Sheraton på den tiden), då var jag vrålimpad när jag kom in i dertas foajé Loooong time ago! Slutet 80-talet, månntro?

First Hotel G på centralen har jag hört gott om från folk som bott där, det ska vara helt OK!

Elita Plaza - där kan du dela hotell med Madonna, ifall hon inte bokar takterrassen med poolen på Avalon

Om man vill ha lite mindre & personligare hotell, samt lite billigare, så har jag två favoriter:

Hotell Vanilj - ligger precis mitt i smeten, men ändå på en lugn parallellgata.
    www.hotelvanilj.se/

Ett annat alternativ är Lilton, ligger inte precis mitt i smeten, men helt klart på promenadavstånd, både till centrala stan & till Linné där det finns en massa mysiga & bra krogar.
    www.lilton.se/

Vilket datum är det Madonna spelar?! Jag vet ju att biljetterna släpptes idag & det vore kul att gå, men inget "måste" känner jag.

Tråddejt i Götet i så fall?!?! Eller så får maken & du komma ut till oss i vårt nya hus då?!

• Lapinette

Tack för tipsen gällande Götet!

Som ni vet så har jag inte heller förstått tjusningen med Amarone MEN drack faktiskt ett som var riktigt gott nere i Frankrike. Inte så att den klassar in bland topp 10 men den var helt klart värt sitt pris (minns inte men det var inget snordyrt vin).

Fredsgatan ligger inte långt från Centralstation och det är Melkers topprestaurang i Stockholm. Jag har varit där tidigare med mitt dåvarande jobb och satt i källaren bland alla viner och åt avsmakningsmenyn. Mmmmmm....

Biljetterna till Madonna är slut enligt ticnet och konserten är den 9 augusti.

• Ab fab

ja den 9 augusti är det dags för strut- BH

Vanilj är mysigt. Ligger riktigt bra till. Lilton har jag läst mycket positivt om

• Piggelin1

Aha, Ab Fab - så du har också fått tag på biljetter! Hmmm, jag kanske skulle jobbat på det i morse? Har sett Robbie Williams samt Springsteen på Ullevi & visst är det häftigt med världsstjärnor & stora konserter, men ngnstans är jag mer för konserter i lite mindre & personligare format. Sen tycker jag iofs att Madonna är urcool, men sen var det ju det där med att undertecknad aldrig ngnsin lyckas komma ihåg texter till låtar & när man är på sådan jättekonserter, då tycker jag att det är så trist om jag inte kan sjunga med...

• Ab fab

japp jag och mina kamrater skall gå. madonna är inte idolen men ser fram emot schenshow. Robbie... det var något annat det. Honom är jag pinsamt förälskad i....

• Piggelin1

Texter på svenska kan jag minnas till viss del (men fortfarande betdyligt kassare än genomsnittssvensken), men på "utrikiska", jag är heeeelt hopplös!

• Ab fab

hmmm... det är svårt. jag får bassning av tonåringarna när jag tar fel på texter. av någon anledning fastnar alla texter i dem

• anne på grönkulla

Nej 260 kr flaskan är det väl få viner jag skulle betala för, men mina knappt 100 kr flaskan för Amarone känns helt ok. Är inte hälften så begeistrad som svågern dock... men det är såvrt att jämföra!

• Piggelin1

Ja just det, vi har ju faktist bokat en liten resa idag - till Jämtland i början av juni, för mannens sas-poäng Både mannen & jag har värsta abstinensen efter att resa nu, men fortfarande vill vi att läget ska stabilisera sig lite med fsg (förhoppningsvis) av lgh & hinna landa i nya huset - SEN kan vi äntligen börja boka in resor igen!
    Egentligen ingen superexotisk resa alls, min brorsdotter tar studenten den 11 juni & vi tänkte stanna däruppe några dgr extra när vi ändå är där. Älskar Jämtland! Mannen mailade mig följande länk innan idag - vore kul att testa när vi ändå är där:

di.se/Avdelningar/Artikel.aspx\02\06\322996&sectionid=undefined

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut