• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Tooticki - näpp, tyvärr inget Mexico för min del, däremot har jag en kompis vars sambo kommer därifrån & när vi var hos dem på middag nyligen så visade de en massa fina bilder från bla Monterey, där hon kommer ifrån.

• Ab fab

Pigg- vi har samma smak
    kaffebaren vid NK heter Centro. den tillsammans med Bar Italia och matteo är favvisarna

Saluhallen naturligtvis (Piggelin- har du sett att Kanolds har öppnat där med... mums) Fiskekyrkan- jaa.

Skärgårdsbåten till Södra skärgården eller bara Älvsnabben (kollektivtrafiken på älven) från Lilla Bommen till Sjömagasinet

Antikhandlarna på Tredje långgatan

Röhsska desingmuseet (min favvo) och Världskulturmuseet är unika.

Liseberg är helt ok men ibland lite för mycket folk- man är väl bortskämd att åka dit när det inte är några köer

• Tooticki
    Piggelin1 skrev 2009-02-10 10:03:33 följande:
    Tooticki - näpp, tyvärr inget Mexico för min del, däremot har jag en kompis vars sambo kommer därifrån & när vi var hos dem på middag nyligen så visade de en massa fina bilder från bla Monterey, där hon kommer ifrån.
    Såg det fint ut?
  • Lapinette

Sorry Tooticki som hoppade in här med frågor om Göteborg mitt i din Mexicofråga. Har tyvärr inte varit i Mexico men väl på väg... fast då valde vi Brasilien istället pga hög dollarkurs.

• Ab fab

tyvärr inga egna erfarenheter av Mexico. Ett par vänninor var där på rundresa o var jättenöjda.

• nennesjuttioåtta

Nu har jag (nästan) skickat svärmor till Keukenhof (svärfar letade present). Tror hon kommer uppskatta det, och hon kommer definitivt uttala det fel med flit, snusktanten, pwahahahahah!!! Så vilken tur att den här tråden finns, man har ju en arsenal att hämta inspiration av! på er!

• Lapinette

Så det blir jag och din svärmor där i Påsk?

• Lapinette

...ja och så några andra förstås.

• Lapinette

Slänger in min fråga här ... passar nog restråden bättre än barntråden.

Tvekar nu mellan två hotell i Göteborg. Antingen First hotel G för dryga 5 000 kr för 3 nätter eller grandlitrum (dubbelrummen var slut) som har en säng på minst 140 cm, är något mindre än ett dubbelrum för dryga 4 000 kr för 3 nätter på Hotel Flora?
    www.firsthotels.com/en/Our-hotels/Sweden/Goth.../
    www.hotelflora.se/

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut