• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Piggelin1

Hej tjejer,
    det är ju alldeles förbenat vad jag har lite möjlighet att hänga med här numera

Ingen snö i Gbg heller - fast jag är lika glad för det

E11a, hörde på nyheterna att det var kaos av sällan skådat slag i London igår - efter 20 cm snö

Hur som helst, det jag mest ville nu var att klistra in en länk från Elle Mat & Vin - läste en artikel med färska tips om Kapstaden med omnejd i ett nummer strax före jul. Kanske kan vara ngt för dig, Gosnosen (för visst är det du som åker nu snart?)
    www.ellematochvin.se/
    Tänkte nämligen på precis det du skrev häromveckan - dvs aktualitetsfaktorn. Det hinner ju hända en del på de drygt två år som gått sen vi var där. Skickade en massa tips till en bekant före jul & tanken slog mig att en del kan ju ha hunnit ändras ifråga om restauranter etc.
    Såg att tex picknick i Boschendal fanns med i länken ovan - min bekanta var där med sin familj nu när de var där & det var jättebra fortfarande
    Visst skulle ni bo på Bickley House också? Är det Jpy som hjälpt er med div andra boenden också då? Hon var grym ism vår resa! ...och ja just det, väl där, så fick vi en liten broschyr från Bickley House med div tips på barer, reaturanter, shopping etc. som vi använde en del.
    ...och en sak till - La Perla fanns med i tipsen ovan, men vare sig mannen eller jag var imponerade av maten där. Utsikten mot havet var fantastisk liksom cool inredning/stuk på stället, men middagen där hörde faktist till de klart sämre under vår resa. Vi kanske hade otur, vad vet jag, men ngt speciellt var det inte då iaf.

Ok, dags att jobba vidare - men innan jag drar - extra kramar till Lappis & Telis , jag hinner tyvärr inte in i andra tråden för att skriva just nu. Läser en del, men kommer aldrig så långt som att hinna skriva. Kraaaaaam

• Piggelin1

Ser att du är här med Nenne - kram till dig med

• Piggelin1

Gosnosen - mednade förstås JOY på Bickley House, inget annat...

• Telemarkgrrl

Lappis, den ser ut så här:

Las Vegas - San Diego - Santa Barbara - San Simenon - Big Sur/Monterey/Santa Cruz (aaaah, jag vet inte) - San Francisco - Yosemite - Bodie - Mono Lake - Las Vegas

• Lapinette

Hej Piggelin! *vinkar* tänkte fråga efter dig igår på den andra tråden. Undrade vart du tagit vägen.

• Piggelin1

Jag finns här, men tiden vill inte riktigt räcka till. På jobbet går dagarna numera i en himla fart (men roligare än på läääänge!) & igår kväll när jag äntligen hade tänkt skriva lite, så var min laptop segare än segast & efter en timme lackade jag ur & lade ner skiten
    Jädrar vilken massa skit du åker på hela tiden, Lappis Lilla kaninen förtjänar att må BRA!

• Lapinette

Härligt att blicka tillbaka på Sydafrika! och komiskt att de rekommenderar vinboken vi köpte i Sydafrika. Maken ville ju ha en på engelska. Köpte även en i Portugal och de är jäkligt bra att slå i innan man knatar till Systembolaget.

• nennesjuttioåtta

hej piggelainen! saknar dig!

• Ab fab

Så härligt att läsa om exotiska resmål. Sydafrika har verkligen gått upp på min topplista efter att ha läst era berättelser *tack*. Speciellt härligt att läsa när man sitter i en tysk industriort utanför Frankfurt...

Piggelin- tjingeling. Jobbar du numera i mina kvarter? O hur gick det med lägenhetsförsäljning?

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut