Hej tjejer,
det är ju alldeles förbenat vad jag har lite möjlighet att hänga med här numera
Ingen snö i Gbg heller - fast jag är lika glad för det
E11a, hörde på nyheterna att det var kaos av sällan skådat slag i London igår - efter 20 cm snö
Hur som helst, det jag mest ville nu var att klistra in en länk från Elle Mat & Vin - läste en artikel med färska tips om Kapstaden med omnejd i ett nummer strax före jul. Kanske kan vara ngt för dig, Gosnosen (för visst är det du som åker nu snart?)
www.ellematochvin.se/
Tänkte nämligen på precis det du skrev häromveckan - dvs aktualitetsfaktorn. Det hinner ju hända en del på de drygt två år som gått sen vi var där. Skickade en massa tips till en bekant före jul & tanken slog mig att en del kan ju ha hunnit ändras ifråga om restauranter etc.
Såg att tex picknick i Boschendal fanns med i länken ovan - min bekanta var där med sin familj nu när de var där & det var jättebra fortfarande
Visst skulle ni bo på Bickley House också? Är det Jpy som hjälpt er med div andra boenden också då? Hon var grym ism vår resa! ...och ja just det, väl där, så fick vi en liten broschyr från Bickley House med div tips på barer, reaturanter, shopping etc. som vi använde en del.
...och en sak till - La Perla fanns med i tipsen ovan, men vare sig mannen eller jag var imponerade av maten där. Utsikten mot havet var fantastisk liksom cool inredning/stuk på stället, men middagen där hörde faktist till de klart sämre under vår resa. Vi kanske hade otur, vad vet jag, men ngt speciellt var det inte då iaf.
Ok, dags att jobba vidare - men innan jag drar - extra kramar till Lappis & Telis , jag hinner tyvärr inte in i andra tråden för att skriva just nu. Läser en del, men kommer aldrig så långt som att hinna skriva. Kraaaaaam