• Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Tack Amelle,
    hade inte alls märkt att förra tråden tog slut igår utan startar här en ny. Tar tacksamt emot tips!

Som sagt, här fortsätter resetråden som en gång startades då jag behövde tips på vilka kläder man bör ha när man ska ut på safari. Förutom resor avverkar vi gärna goda recept och vintips här inne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 11:28
    Kläder safari: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2036077.html

All around the world: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2212224.html

Been there, done that: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2372831.html

En värld full av möjligheter: www.brollopstorget.se/Forum-1-6/m2532440.html

• Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut
  • Ab fab

ja det var en svart tid i mitt liv. jag tror jag var 20 gånger på don Carlos grisfest. Det är ett lågvattenmärke... eller var. Jag såg i nyheterna för ett tag sen att det var stängt. Men jag har inte varit tillbaka där ändå....

Telemarkgrrl skrev 2009-01-12 14:51:14 följande:
    Ab fab -
  • Lapinette

Don Carlos grisfest, ja det låter skoj ... NOT!

• Ab fab

nej... efter det la jag ner reselederiet och åkte hem

• Telemarkgrrl

Jag måste tillägga att jag inte varit på något ställe som har varit så hemskt att jag bara har velat därifrån. Både Istanbul och Barcelona var okej och det är kul att ha varit där men en gång räcker liksom.

• Lapinette

Det är lite så jag menar med "onödigt" att åka tillbaka till. Helt ok men inget som jag måste se och uppleva igen. Tänk att jag inte kan komma på fler ställen än Milano... Det bara måste finnas fler ställen men jag troligen förträngt dem.

• Ab fab

Precis så är det ju. Bryssel känns ondöigt men jag skulle ju inte begå brott för att slippa. GC... ja där får jag fundera om straffet först*s*

• Telemarkgrrl

Ja, San Agustin på Gran Canaria skulle jag aldrig åka tillbaka till även om jag fick resan betald. En vecka på en balkong med utsikt över hamnen i Puerto de Mogan skulle jag väl överleva.

• gosnosen

Nu börjar vår halvt improviserade resa till Kapstaden ta form. Snokade runt efter era gamla resetrådar där jag visste att det fanns lite tips och har efter lite letande och läsande bokat in oss på Bickley House i fem nätter och bokat bord på La Colombe och The Tasting Room på Le Quartier Francais. Däremot är det lite värre med boende i Franschoek där vi tänkte övernatta i fem nätter. Det är mycket som är fullt. Men det snälla managern på Bickley House hjälper till så förhoppningsvis löser det sig den här veckan. Det kan verka lite länge med fem nätter i Franschoek, men vi resonerar som så att vi kan lika gärna bo där, med massa bra restauranger, och göra dagsutflykter därifrån som från Kapstaden, då det inte är mer än en timmes bilfärd mellan. Funderar också på att boka in en lunch på La Petit Ferme. Är det någon som har något annat bra restaurangtips där det kan vara bra att förboka, gärna något i Kapstaden? Några kvällar måste vi ju lämna åt spontaniteten också förstås.

• Originalrosen

Stardusty, Island står definitivt på topp10 av resmål jag vill besöka. Har tyvärr inte varit där ännu, men läser gärna allt jag kommer över av de som varit där!

• fru AM

Ser att ni diskuterat resmål man inte vill återvända till ... Har lovat mig själv att aldrig mer åka till Kanarieöarna (ja jag vet att det kan vara fel att dra alla över en kam, men i alla fall Fuerteventura, Teneriffa och Gran Canaria). Menorca ligger också väldigt långt ner på 50-i-topp-listan

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut