• Pumpkin

Brudöverlämning?

Du som ska gifta dig: Ska du bli överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

Du som är gift: Blev du överlämnad av din far/någon annan vid vigseln?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-11 21:32
    Skriv gärna vilken ort/del av landet du kommer ifrån.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Brudöverlämning?
  • Blivande mrs walker

MulleNuh: Det vore också konstigt, men inte förknippat med några negativa saker (utom Michael Jackson då)
    Det är väl inte heller något man gör utan att ha tänkt igenom det noga.

• Maybe2010

Jag gillar inte riktigt den grejen. Det känns lite knäppt, det är inte så att jag är "hans" att lämna bort och dessutom har jag och min blivande varit tillsammans i 15 år snart.

Vi kommer antingen att gå in tillsammans eller så står min man längst fram vid altaret och så går jag in själv med vår son och någon annan brudnäbb framför.

• Bambi76

Jag hade gärna velat att min pappa hade överlämnat mig till min m2b (och det vet jag att min m2b också hade velat) på bröllopsdagen men tyvärr så blir det inte så då jag och min pappa inte längre pratar med varandra och han kommer inte på vårt bröllop av just den anledningen.

• MulleNuh

Skoja bara lite!

Blivande mrs walker skrev 2009-03-23 09:43:08 följande:

MulleNuh: Det vore också konstigt, men inte förknippat med några negativa saker (utom Michael Jackson då)Det är väl inte heller något man gör utan att ha tänkt igenom det noga.
  • MulleNuh

Tycker nog att det vore konstigare att moonwalka in i kyrkan än att gå in med sin pappa.

• Sebastiána
    Bambi76 skrev 2009-03-23 09:47:28 följande:
    Jag hade gärna velat att min pappa hade överlämnat mig till min m2b (och det vet jag att min m2b också hade velat) på bröllopsdagen men tyvärr så blir det inte så då jag och min pappa inte längre pratar med varandra och han kommer inte på vårt bröllop av just den anledningen.
    Då är du alltså inte en av alla de som vill gå in med pappa eftersom ni står varandra så nära och har ett speciellt band (då antar jag att ni hade pratat med varandra).
  • Bambi76

Ja, innan vi slutade att prata med varandra så stog vi varandra jätte nära och pappa var den som jag pratade mest med av mina föräldrar.

• feministbrud

Det skulle vara konstigt, men betydligt coolare

MulleNuh skrev 2009-03-23 09:17:17 följande:
    Om man moonwalkar in då?
  • flower75

Tråkigt att höra. Min pappa ska gå fram med mig. Jag vet att det inte är en svensk tradition, jag vet vad det innebär också. Men det är sååå förbaskat fint när pappa och dotter går in tillsammans. Förstår inte varaför det ska bli sånt ramaskrik bara för att man vill det. Jätte tråkigt med dig och din pappa. Hoppas att eran dag blev bra och lyckad ( vet ej om ni gift er än??)

Lycka till

Bambi76 skrev 2009-03-23 09:47:28 följande:
  • Bambi76

Tack!
    Nä,det är ingen svensk tradition men jag är halv thailändska och halv spanjorska (min pappa är spanjor) så :)
    tycker också att det är välidigt fint när pappa dotter går tillsammans och kan inte heller förstå varför det blir sånt liv när man säger att man vill ha det så...
    Nä, vi har inte gift oss än utan det blir den 15/8-09 :)
    såg att det var lite luddigt skrivet i mitt första inlägg *S*
    Lycka till själv :)

flower75 skrev 2009-03-23 11:10:05 följande:
    Tråkigt att höra. Min pappa ska gå fram med mig. Jag vet att det inte är en svensk tradition, jag vet vad det innebär också. Men det är sååå förbaskat fint när pappa och dotter går in tillsammans. Förstår inte varaför det ska bli sånt ramaskrik bara för att man vill det. Jätte tråkigt med dig och din pappa. Hoppas att eran dag blev bra och lyckad ( vet ej om ni gift er än??)Lycka till
Svar på tråden Brudöverlämning?