• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Danielaa

Baver: Aah så tråkigt å va magsjuk...

Myrmor: Ja, hade ju vart kul å se dig uppträda!

Hummle: Nu börjar de verkligen närma sig! Så spännande!
    Kul å hämta ringar å grejja!

Angelica: Hoppas du får en kul helg å samlar krafter för mötena i veckan!

Tx2: Jaa, borde ju ta tag i de där me motionen igen...

Låter som alla har nåt mys på g för i helgen! Vi ska ha ett par (som även ska hjälpa till på bröllopet) å deras barn på middag här imorrn, ska bli mysigt!

• Tx2

Yes, mina inköpta gröna ljus fick ok av groomzillan.

Sitter o funderar på bordsplaceringen. Fasiken, vad svårt det är! När vi får till ett bra bord så blir ett annat mindre lyckat. Suck

Bridzillan lyckades få redan inköpta bubblor billigare, men dessvärre så blev kurirens resa inställd. Så nu behöver dem nog skickas med post istället. Kanske skall skicka efter några extra, frakten borde inte bli så mycket högre, och sedan sälja. Borde väl gå?

• Danielaa

Tx2: Ja, borde väl gå å sälja? Finns ju massa som ska köpa bubblor!
    Jobbigt me bordsplaceringen! Har redan börjat "oroa" mig för hur jag ska få alla på en bra plats!
    Men kul att ljusen blev godkända! Micke e inte så mycke gromzilla, ÄNNU ska väl sägas iaf, man vet aldrig sen när de börjar närma sig!

• Tx2

Jag vet att jag får en bra plats Äh, det blir nog bra. Man har inte roligare än man gör sig. Får lita på att gäster är civilicerade och klarar av att försöka ha kul under två-tre timmar när dem blir ihoptussade.

T har ju varit relatvt engagerad under hela planeringen, men jag tror att även han börjar inse att det inte är så lång tid kvar och gärna vill ha det bra. Vi vill ju att det skall bli en bra dag som återspeglar oss båda.

Angelican: Hoppas att du får en bra helg o kan skingra tankarna lite.

Hummle: Åtta dagar kvar!!!

• Tizia

Hej tjejer !
    Planeringen går lite segt för vår del just nu... har varit iväg några dagar, faktiskt lite småskänt att tänka på annat oxå.. Höll ¨på å bli knäpp på mitt felstämplande =)

I helgen ska vi träffa cateringföretaget å bestämma meny å tårta ! Ska bli kul! Mindre kul e att jag ska hjälpa mina föräldrar att flytta.. =/

Var på ullared igår oxå å tänkte shoppa lite till bröllopet, blev mest en massa annat =) Men köpte iaf massa snacks (chips, chilinötter etc) till kvällen ! Men hur svårt är d inte å beräkna hur mkt som behövs till 75 personer ! Puh.. d blev iaf 13 påsar chips och ett antal påsar jord/chilinötter..
    Undrar om d räcker ! Hur räknar ni ?

• hummle

tx2: motionspass va DUKTIG du e, säg t om du vill ha lite peppning härifrån så d inte blir årets första och sissta
    o klart man måste gå in underkjolen oxå, skönt o veta att jag inte e den enda som ser lustig ut om kvällarna. klart man kan sälja bubblor sen...

äntligen: samla krafter och lycka till, ha en mysig helg.

danielaa: ha en trevlig kväll

tizia: man måste ibland skingra sina tankar, man har ju ett liv både innan och efter bröllopet. hmm räkna e jag otroligt dålig på så jag köper mkt o d som inte går åt lämnas tebax lr äts/ges bort. o va kul m o bestämma meny o tårta, berätta mer sen *nyfiken*

vad d gäller bordsplacering så himmlar jag fortfarande m ögonen åt denna omöjliga uppgift. kan inte vara alla till lags o börjat bli MKT ego. som sagt jag vet att jag får bra placering, resten ja d får glädjas åt oss. e d inte vad dagen går ut på ?!

så nu har jag pratat m kantorn, låtarna va inga problem så helgen e räddad. ringt blommaaffären o lagt till pärlor i buketten. våra ringar e klara o svärmor va förbi tidigt imorse o lämna halsband o armband (finns att beskåda i galleriet)
    ska sola sen i eftermiddag o så blir d t att slappa i soffan så jag samlar krafter för morgondagen.

ha en trevlig fredag

• Äntligen 090822

hej flickor...
    nu är ja mot alla odds färdig med min packning
    www.scrapkryssning.se/
    är det jag ska åka på...
    ska bli kul!
    blir väl inte lika kul att packa upp sen... nu när det är plockat fr olika ställen o hit o dit

Hoppas ni får en skön helg, verkar lovande vad gäller vädret
    Varit ute på promenad och det var varmt att ha jackan öppen kanske det snart är vår!!!

Tjohooo så hörs vi tidigast på söndag em/kväll!!

KRAM

• Tizia

Hummle: Superfina rispåsar =)
    Hur mycket chips å sånt köper ni ungefär ?

• Danielaa

Nu har jag köpt MIN klänning!! *Lycklig*

Nu köpte jag en klänning här hemma ändå, blev inte Kina-klänning.
    Hitta världens underbaraste klänning på Johans högtidskläder. Micke va "lite" anti mina Kinaklännings-affärer efter floppen me förra klänningen, så kommentaren "Nu för jag över tiotusen på ditt konto så får vi se om de räcker till din drömklänning å du köper den HÄR HEMMA!" Så nu har jag äntligen fått min dröm-princess-klänning...! *Längtar*

Angelica: Scrap-kryssning låter inte alls fel! Gu va roligt!

Tx2: Jaa, man får hoppas att gästerna kan va såpass civiliserade iaf... E ju inte för hela natten de gäller så...

Chips å sånt ska man ju ha oxå ja... Inte en susning hur mycke man ska ha av nånting...! Glad att flera av er gifter sig före oss så vi får ta massa tips å idéer från er sen!

Hummle: Klockan tickar å dagarna gåååååår....!

• Tx2

Hummle: Wow, sista veckan som ogift!

Danielaa: Härligt att du har köpt klänning! Vad blev det för någon? Den vi kollat på tidigare el ännu mer prinsessig?

Tizia: Vad blir det för meny och tårta?

Lyckades provsmaka fyra av dem fem tårtorna i fredags.. Gott!

Skall kolla hur mycket dryck och snacks som gick åt på middagen o festen i fredag för 60 personer. Förutom att ha superkul passade jag även på att kolla in hur förberedelserna i köket gick till, han som hade hand om serveringen kommer även att jobba på bröllopet. Får se vilka kockarna under kvällen blir. Hm, kanske får ta tag o ringa min kock i veckan nu när den här festen är avklarad.

Och ta och ringa hon som skall göra mina blommor.

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!