• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • Myrmor

Kram på dig angelica!!! en dag i taget!

• Teapot

hummle, hej och hå vad nära det är nu! Sååå spännande! Tänk om man hade (mindre än) två veckor istället för drygt tio månader...

tx2, Bali låter inte helt tokigt! Har också haft tankarna ditåt, men vi får se vart det landar i slutändan.

Angelica, stor kram till dig.

Jag och m2b var på mässan igår. Men vi blev liksom lite villrådiga båda två! Pratade i alla fall lite mer med vår fotograf och bokade in ett möte till tisdag kväll då vi ska prata ännu mer! Fick åtminstone en del inspiration. Så nu ska vi väl bara smälta allting och fortsätta planeringen Vad tyckte ni andra om mässan, ni som var där?

• När2blir1
    Tx2 skrev 2009-02-20 14:51:09 följande:
    Här var det lugnt idag! Nu skall vi iväg o kika på ljus, resmål o ev provsmaka tårta.
    vart är det du har provsmakat på tårta nånstans? Skulle vilja hitta en bra tårta som smakar bra.. så tårtsmakning låter ju bra!
  • Tx2

Blev inga bakelser i fredags, men det lutar nog ändå att vi kör på ica´s tårtor el bakelser.b Och för våra allergiker så lär det nog bli något från steinbrenner.

Angelican: Bamsekramar! Håller tummarna att det vänder för dig snart.

Hummle: Mindre än två veckor kvar!!!

• Äntligen 090822

Tack sötisar för tankar och kramar!
    Jag hoppas att onsdagens möte gör att jag kommer upp mig lite
    Sitter faktiskt i skrivande stun och printar ut inlagan till våra inbjudningar
    Har ju fixat till kortbaserna och klippt banden i rätt längd... ska fixa fotoserien med i rätt ton.. sen så ska det bara monteras i hop... de ska i väg i början på april så detta känns ju strålande

Danielaa ville du sambeställa diamanter?

kram tjejer

• hummle

PUST nu e jag hemma igen o precis klivit ur karet helt slut efter mässan. den jag kännde igen/såg av er tjejer här som jag träfat va SKILLE! men hon va såååå långt ifrån o jag bunden t mors bord/monter...
    har bestämt in och utgångsmusik nu iaf ÄNTLIGEN!!!

angelica: ta vara på dej o styrkekramar...

teapot: tänk va skönt m 10 månader istället för mindre än usch ibland känner jag som att jag missat hälften men d e la nerverna som spökar.

tx2: hade du kissar hemma?

NU e ännu en magisk gräns spräckt, mindre än 2 veckor kvar. närmare bestämt 13 dagar!!! skriver listor på sånt som ska köpas o packas o inte glömmas. mer snurrig nu än innan ju alla tänkbara senarion gås igenom o många e duktiga att komma på fler *Grrrr*
    imorgon ska här ringas runt o boka/beställa o dubbelkolla en hel del grejer.

JA just d... idag på g t konserthuset så ringde min svägerska o berättade världens nyhet dom ska GIFTA sej t hösten, han fria igår!!! FINLAND it is
    så d blir 3, inkl mitt egna, bröllop jag för gå på detta år!

natt kramar

• Tizia

Hej på er ! Hoppas alla haft en bra helg =)

Humle: Va kuuul att det är bröllopsdags snart för dig !! =) Blir nästan pirrig i magen själv när jag läser det =)

Daniella: Visst var det du som letade efter en stor underkjol? Jag köpte en på tradera för ngn vecka sen som jag verkligen kan rekommendera ! Den var superstor (tycker jag) 3 ringar och två lager tyll, tror hon jag köpte av brukar sälja sånna hela tiden... Kanske kan va nåt =)

Har börjat göra rispåsar nu oxå, dom blev lite småsöta.. Ett tips om det är ngn annan som ska göra liknande: torka riset med hårblåsen !! D gick supersnabbt (blev liiiite stökigt) men ändå =)

• hummle

tizia: ja d e så skoj att d snart e dax har inte gjort rispåsarna ännu men tänkte göra det nu i veckan. hur stora gjorde du d? andra tips/råd? riset torkade jag i ugnen men blåsen hade jag tagit om d inte va för stöket

12 dagar kvar

• Tizia

Humle: Jag hjorde dom rätt stora... tycker d e lite trist om riset tar slut efter ett kast (jag missar alltid brudparet=)
    Gjorde fyrkanter ca 15 ? 15 cm å sen knöt ihop =) Väldigt enkelt. Klippte till "toffsen" lite längst upp oxå så d blev snyggare.. =)

• skille

er det fler enn jeg som begynner å merke at det er skummelt kort tid igjen til dere gifter dere?? jeg har konstant mareritt om hva jeg har glemt å gjøre og hva som komemr tilå gå snet....

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!