• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • baver

skille- det låter ju jättebra! boka du.

danielaa- jag har beställt genom lillsessan och hittills är hon hur bra som helst! väldigt trevli och kunnig när jag kommer med frågpr, gott att ha en svensk kontakt som "går i god" för att det blir bra. det enda är att det tar 3månader att få klänningen...alltså får jag min någon vecka innan jag gifter mig AAAHGG! men det blir nog bra ändå.

hade också tänkt snitta i vikningen och trä band igenom..kommer klistra fast det på fram och ryggsidan så det inte försvinner..
    myrmor- var hade du köpt din igant rulle med tejp?
    ha det mysigt med mamma i helgen!

jag fyller år på lördag!, eller så himla kul är det ju faktiskt inte längre haha. ska stå och laga mat mest hela dagen så att jag och gubben kan käka lite gott..

ha det fint alla (var är angelica?) kram!

• Äntligen 090822

hej

jag e här
    har vart (är) riktigt down... har ansträngt mig gärnet idag och ska bege mig ut...
    Skriver mer i em/kväll!

Baver... V börjar vela ang blommorna, ska se till att få ett vettigt svar i kväll så jag kan ge dig 100% besked.. vel gubbe

Skille om de andra är på så är jag på på ett sådant hotellrum!!

kram på er

• baver

skille- glömde säga men maila oss ditt kontonr, så sätter vi alla in 200kr var på momangen

• SweetSun

jag börjar att vela kring SB, för det är pengakris här...jag har ju 0 i inkomst så jag vet inte.. det börjar ju rulla lite nu..

• Myrmor

Baver: Köpte den på arkivet (eller var det inte där angelica??). Idag kommer a:s lillasyster, vi ska ha seventh heaven-maraton (världens bäst-sämsta serie). Imorgon kommer mamsen! Full rulle!

• Danielaa

Baver: Jaa, pratade me henne igår på msn om min klänning, känns som hon kommer ha koll på att allt blir som jag vill ha de!

Sweetsun: Aah, tråkigt me pengakris... Men himla kul om du e me på SB!

Skille: Blir finfint me rummet, blir ju billigt å bra när vi ändå e så många!

Angelica: Tänker på dig vännen! Hör av dig bara om du vill!

Hummle: Jaa, finns ju så mycke fina frisyrer! Vad har du tänkt dig på ett ung då? Jag ska oxå ta me lite bilder till min frisör så får hon kika va hon tror kan passa bäst! Komemr nog bli en heldag för mig där oxå, ska me klippa å slinga vid samma tillfälle som provuppsättningen... å bara de brukar ta TIIIID i vanliga fall, speciellt som jag känner frisören väl...

Myrmor: Myyyys me svägerskan å Seventh heaven!

Sitter här å väntar på å få höra nåt om min brudkrona.. Tycker de går så långsamt, va ju jättelänge sen jag skickade hur jag vill ha den.. Men vet iaf att hon har börjat me den...!

• Tizia

Hmm får fundera lite om jag vågar mig iväg till bröllopsmässan.. e skiträdd att jag ska hitta en klänning jag hellre vill ha. E världes velpotta så d skulle inte förvåna mig ett dugg =)

Funderade på om man kunde ha en dikt i vigselprogrammet istället för ett vanligt... eftersom vi inte ska ha några psalmer så vet jag inte riktigt vad d ska stå med isf..
    Skrivit en dikt som börjar med att snart är klockan tre och brudparet gör entré...

Vad tror ni om ngt sånt ?

• När2blir1
    Danielaa skrev 2009-02-18 19:41:52 följande:
    hummle: Ojoj va fort de går! Va spännande! Tizia: Jag ska nog göra hål i festprogrammets vikning å sätta band igenom så de kommer ut vid "ryggen" av häftet... Om du förstår hur jag menar...! När2blir1: Min frisör e superduktig å väldigt lyhörd, henne ska jag gå till! Har inte koll på va salongen heter nu för hon har precis bytt! Men kan kolla de om du e intresserad! Bröllopsmässan! Ska ni dit tjejer? Ingen som har lust å sällskapa? Jag ska dit på söndag, pasasr bara då för mig... Nån som har lust å följa me?
    Ja jag e verkligen intresserad! Vore snällt om du ville kolla
  • Tx2

Skille: trodde det skulle vara naket då

baver: Borde väl inte vara du som skall laga maten. Födelsedagar vill man alltid fira! Som tur är har jag en vän som tänker likadant. Hennes födelsedagsmånad har dragit igång.. fast viktigast är nog att gratta henne (och sedan mig) i en hel vecka innan själva huvuddagen. Tidigare ville hon ha nedtrappning men då börjar min födelsevecka så då får hennes firande vara över

Angelican: Skickar kramar, hoppas att det vänder snart.

Sweetsun: Bäver för när man skall börja betala för allt. Håller tummarna att pengakrisen snart vänder.

Tizia: Ha inte för mycket "onödigt" i vigselprogrammet, risken finns att gästerna fokuserar på det istället. I vårt program står bara ordningen på cermonin. Och tack till vf, musiker o brudfölje.

• Tizia

Tx2: Hmm...d e sant... Kanske blir för plojigt på ngt sätt...

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!